امروز : 1 اردیبهشت 1403

نشست ماهانه بخشدار کلار با اعضای شوراهای اسلامی و مجموعه دهیاریهای بخش کلار

شانزدهمین نشست ماهانه بخشدار کلار با اعضای شوراهای اسلامی و مجموعه دهیاریهای بخش کلار

کد خبر : 89716 25 دی 1398اخبار
پ

چهارشنبه : 25 دی 1398 ‎

به گزارش روابط عمومی بخشداری کلار ؛ شانزدهمین نشست ماهانه بخشدار کلار با شوراهای اسلامی و دهیاران تابعه بخش رأس ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه مورخ 98/10/25 در محل بخشداری کلار منعقد گردید.

در ابتدا آهنگریان بخشدار کلار ضمن اهدا سلام و صلوات به روان پاک و مطهر امام شهدا، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و امنیت به ویژه سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش و آرزوی سلامتی و تعجیل در فرج قطب عالم امکان آقا امام زمان (عج) روحی فداه و همچنین آرزوی سلامتی و طول عمر بابرکت برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، توفیقات دولت محترم و همه خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ویژه مدیران روستایی اعضای شورای اسلامی و دهیاران بخش کلار را از درگاه ایزد منان مسئلت نموده و به حاضرین در جلسه خیر مقدم عرض نمودند.

موضوعات مطروحه توسط بخشدار :

1- تقدیر و تشکر ویژه از مردم بصیر و ولایتمدار بخش بویژه مجموعه شوراهای اسلامی و دهیاران تابعه به جهت شرکت گسترده در مراسم شام غریبان، سوم، هفتم و همچنین مراسم مختلف که به همت شوراهای اسلامی، دهیاران و بسیجیان پایگاههای مقاومت در سطح شهر و روستاها برگزار شد.

2- لزوم پیگیری ایجاد سمن های روستایی

3- راه اندازی پایش تصویری در روستاها

4- تصویب تعرفه عوارض محلی ملاک عمل دهیاریها توسط شورای اسلامی بخش

5- انعکاس آمار ساخت و سازهای سطح روستاها

6- لزوم افتتاح حساب توسط دهیاریها در پست بانک با عنایت به تأکیدات استانی و شهرستانی

7- دقت در تنظیم صورتجلسات جهت طرح در هیأت تطبیق بخش

8- جمع آوری کمک های مردمی برای مردم سیل زده سیستان و بلوچستان و لزوم مشارکت شوراهای اسلامی و دهیاریها در این امر خداپسندانه

9- هدایت ماشین آلات کشاورزی به راهور جهت پلاک گذاری

10- پیش بینی اعتبار مناسب در بودجه سنواتی پیشنهادی برای امر مهم مدیریت بهینه پسماند

11- تدوین و اعلام برنامه های ویژه دهه مبارک فجر جهت درج در جدول برنامه های بخش و شهرستانی

12- انجام هماهنگی لازم در خصوص خط کشی معابر روستا

مصوبات :

1 - ضمن تقدیر از مجموعه شورای اسلامی و دهیاری روستای یالبندان در شکل دهی و تأسیس تعداد 5 سمن روستایی که احکام آنها نیز از سوی بخشداری کلار صادر شده است مقرر گردید سایر دهیاریها نیز به قید فوریت در اینخصوص اقدام لازم را معمول نمایند.

2 - برابر مکاتبات صورت گرفته مقرر گردید دهیاریهای تابعه نسبت به احصاء ثبت و ضبط آمار شهرک ها و مجتمع های حوزه استحفاظی اقدام لازم را معمول و نتیجه را به بخشداری کلار منعکس نمایند.

3 - پیرو تأکیدات فرماندار محترم مقرر گردید دهیاریهای تابعه نسبت به افتتاح حساب درآمد و هزینه در نزدیکترین شعبه پست بانک اقدام لازم را معمول و نتیجه را جهت انعکاس به فرمانداری محترم به این بخشداری گزارش نمایند.

4 - با عنایت به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان مقرر گردید ضمن جمع آوری کمکهای مردمی هر یک از دهیاریها در خصوص تهیه و تحویل تعداد 10 تخته پتو جهت ارسال به مناطق سیل زده اقدام لازم را بعمل آورند.

5 - با عنایت به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر مقرر گردید دهیاریهای تابعه با هماهنگی پایگاههای مقاومت بسیج محلات نسبت به تدوین و ارسال برنامه های ویژه این ایام در حوزه روستایی جهت درج در جدول برنامه های بخش اقدام لازم را معمول نمایند.

6 - مقرر گردید در خصوص خط کشی معابر روستایی، دهیاریهای متقاضی با محوریت بخشداری هماهنگی لازم را با راهداری شهرستان جهت تأمین ماشین خط کشی معمول نمایند.

7 - با امعان نظر به تأخیر صورت گرفته، دهیاریهای تابعه در بازگشت به نامه شماره 1147/1/3-8655 مورخ 11/10/98 لیست ساخت و سازهای حوزه روستایی را برابر جدول ارائه شده پیوست به این بخشداری منعکس نمایند.

8 - مقرر گردید شورای اسلامی بخش به قید فوریت حداکثر تا پایان ماه جاری در خصوص تصویب تعرفه عوارض محلی ملاک عمل دهیاریها و ارسال آن به بخشداری جهت اخذ مصوبه هیأت تطبیق اقدام لازم را بعمل آورد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها