En امروز : 31 فروردین 1403

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با استاندار مازندران دیدار کرد:

حسین زادگان: اقدامات لازم برای تقویت ساختار و فعالیت سازمان نظام روان شناسی استانی صورت گیرد / برای نظام سلامت روان باید اولویت قائل شد / خدمات روان شناسی در واقع ارایه بهترین خدمات به مردم است / سازمان نظام روان‌شناسی برای کاهش آسیب های اجتماعی، برنامه عملیاتی و اجرایی ارایه کند

کد خبر : 89671 24 دی 1398فرهنگی
پ

دکتر محمد حاتمی؛ رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور نیز در این دیدار بیان کرد: برای ارایه خدمات تخصصی به نهادهای مجری در مازندران آمادگی کامل داریم / برای انجام ماموریت ها؛ به شورای استانی اختیارات لازم داده می شود. ‎

دکتر محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در سفر به مازندران همراه با معاونین خود و رییس و اعضای نظام روان‌شناسی استان با احمد حسین زادگان، استاندار مازندران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا حاتمی، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با اشاره به اهمیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و جایگاه مهم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در ارایه خدمات روان شناسی و مشاوره های تخصصی لازم برای تامین سلامت روان و تقویت مهارت های زندگی، گفت: این سازمان تخصصی علاوه بر صدور مجوز برای کسانی که قصد فعالیت در این رشته را دارند و نظارت بر کار آنان؛ در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن و سلامت روان و اختلالات روانی فعالیت می کند.

وی با بیان این که 30 هزار نفر عضو رسمی این سازمان هستند و 250 هزار دانشجو در این رشته تحصیل می کنند، عنوان کرد: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با توجه به در اختیار داشتن نیروهای انسانی متخصص و کاردان؛ آماده همکاری و تعامل با نهادهای مجری است.

حاتمی با اشاره به این که 1000 کلینیک در کشور داریم و 1000 روانشناس در مازندران عضو این سازمان هستند، افزود: تلاش ما این است که با توانمندسازی حرفه ای در راستای سپردن کار به افراد کاردان در حوزه های مرتبط مشاور شما باشیم و در این راستا جایگاه دفاتر استانی از اهمیت بالایی برخوردار است تا با ساختار سازی و تمرکز زدایی و نظارت کامل شورای استان بر تمام مسایل روان شناسی و مشاوره به سوی تحقق اهداف یاد شده گام برداریم.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران همچنین در این دیدار؛ بر ضرورت ایجاد سازوکار و تقویت ساختار و فعالیت سازمان نظام روان شناسی در استان تاکید کرد و دستورات لازم جهت تمهید فضا و توسعه برنامه های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره استان و فعالیت این سازمان در مازندران با اختیارات لازم در راستای انجام ماموریت های آن را صادر کرد.

استاندار مازندران، گفت: خوشبختانه علم روانشناسی و جایگاه آن در تقویت سلامت روان و مهارت های لازم برای زندگی در دهه های اخیر در جامعه ایران مورد اقبال قرار گرفته و نیاز است تا زمینه های لازم برای فرهنگ سازی، نهادسازی و بهره گیری از علوم و دانش هایی که در سلامت روان نقش اساسی دارند، فراهم شود و حال که این مهم؛ مورد تاکید مقام معظم رهبری، عنایت دولت و مجلس قرار دارد، همگان باید کمک کنند تا این ساختار برای کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت تاب آوری روانی جامعه در برابر ناملایمات مختلف راه بیفتد.

مقام عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که برای نظام سلامت روان باید اولویت قائل شد، تصریح نمود: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت مهارت های زندگی و امید در جامعه، برنامه عملیاتی و اجرایی ارایه کند.

وی با اشاره به این که باید برای توجه به حوزه سلامت روان؛ دغدغه مندی ایجاد کرد، افزود: خدمات روان شناسی در واقع ارایه بهترین خدمات به مردم است.

حسین زادگان بر تقویت این سازمان برای مشارکت در ماموریت های مختلف مرتبط تاکید کرد و گفت: سازمان نظام روان‌شناسی؛ برای توسعه کمی و کیفی اعضاء، مزیت هایی قائل شود.

گفتنی است؛ استاندار مازندارن؛ در این جلسه که معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری نیز حضور داشت؛ دستور لازم برای عضویت رئیس استانی این سازمان در شورای اجتماعی، شوراها و کارگروه های مرتبط و ارایه گزارش در شورای اداری استان را صادر کرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری