En امروز : 10 فروردین 1403

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران:

تلاش همگانی برای افزایش سرانه فضای سبز در استان الزامی است

کد خبر : 89621 22 دی 1398فرهنگی
پ

احمد توکلی که در جلسه تخصصی طرح میراث ماندگار سخن می گفت، عنوان کرد: با توجه به این که در آستانه ماه های پایانی سال هستیم اجرای طرح میراث ماندگار و مقوله مازندران پاک که از سوی استاندار مورد تاکید قرار دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ‎

احمد توکلی، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران در جلسه تخصصی طرح میراث ماندگار با اشاره به اینکه حسب تاکید موکد استاندار این جلسه برگزار گردید، گفت: با توجه به این که در آستانه ماه های پایانی سال هستیم اجرای طرح میراث ماندگار و مقوله مازندران پاک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: هیچ دلیل یا عذری برای انجام نشدن این طرح های مهم وجود ندارد و همه دستگاه های اجرایی موظف هستند در اجرای این امر جدیت لازم را بخرج دهند.

توکلی تصریح کرد: سرانه فضای سبز در مازندران علیرغم آب و هوای مناسب بسیار پایین می باشد، بطوریکه نسبت به کشورها و حتی استان های دیگر دچار عقب ماندگی می باشیم. با توجه به حضور گردشگران فراوان زیبنده استانی همچون مازندران نیست که حتی نتوانستیم از فضای سبز موجود در استان مواظبت نماییم.

وی، یادآور شد: گونه های بومی طبیعت و زیستگاه های موجود در سطوح مختلف شهرهای استان را می بایست زنده کرده و از داشته های خودمان بدرستی باید حفاظت کنیم همچنین تغییر کاربری باغات و فضای سبز در شهرداری ها اقدامی نامناسب است و ویلاسازی و ساخت وساز های غیرقانونی راه پیشرفت و توسعه استان نمی باشد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران اظهار کرد: وظیفه مندی دستگاه های اجرایی و نظارت بر عملکرد این دستگاه ها مورد تاکید استانداری می باشد. با توجه به شرایط اقلیمی این سال ها و گرم شدن زمین، نهال کاری می بایست در ایام طلایی دی ماه صورت گیرد تا شاهد رویش درختان در اواخر اسفند ماه باشیم. مناسبت ۱۵ اسفند در حقیقت یک روز نمادین برای درختکاری است و کاشت درخت در بهمن ریسک خشک شدن را کاهش می دهد.

وی با عنوان اینکه تمام تلاش هایمان می بایست برای آبادانی شهرها و روستاها و رفاه مردم باشد به طوریکه کاشته شدن درخت ها در پیاده رو ها، بلوارها و پارک ها بدون مشارکت مردم فایده ندارد و مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد، عنوان کرد: از تجربیات لازم در حوزه درخت کاری افزایش سرانه فضای سبز در نوارهای ساحلی می بایست استفاده نمود تا شاهد اتفافات خوبی در آینده و میراث ماندگار باشیم. همچنین مبحث نگهداری، محافظت از درختان کاشته شده در سالهای ابتدایی موضوع بسیار مهمی است که نیازمند برنامه ریزی مدون از سوی دستگاه های متولی می باشد و همه باید تلاش لازم را برای اجرای کار معمول دارند.

این طرح با جدیت از سوی استانداری تا مراحل اجرایی خود پیگیری شده و بعنوان یک کار جاری دنبال خواهد شد.

اشتراک گذاری