امروز : 9 فروردین 1403

اداره کل پدافندغیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران در نشست کارگروه نیروی پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان مازندران:

کد خبر : 89560 19 دی 1398
پ

در بحران های پیش رو بهره گیری از ابزارهای نوین در مدیریت بحران امری کاربردی و ضروری بوده که مغفول مانده است. دکتر حمید بخشی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران در نشست کارگروه نیروی پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان مازندران که به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران برگزارشد، با اعلام این مطلب گفت: مطالعه، تحقیق و به کارگیری تجربیات حوادث نوظهور جهان یکی از عمده ترین راهکارهای آمادگی در برابر موضوعات و بحران های جدید در مقوله پدافند غیرعامل است. وی ادامه داد: اطلاعات و شناخت موضوعات و بحران ها در ارایه عملکرد صحیح و سریع بسیار موثر بوده و نتایج ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت. ‎

در بحران های پیش رو بهره گیری از ابزارهای نوین در مدیریت بحران امری کاربردی و ضروری بوده که مغفول مانده است.

دکتر حمید بخشی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران در نشست کارگروه نیروی پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان مازندران که به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران برگزارشد، با اعلام این مطلب گفت: مطالعه، تحقیق و به کارگیری تجربیات حوادث نوظهور جهان یکی از عمده ترین راهکارهای آمادگی در برابر موضوعات و بحران های جدید در مقوله پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: اطلاعات و شناخت موضوعات و بحران ها در ارایه عملکرد صحیح و سریع بسیار موثر بوده و نتایج ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران ادامه داد: آنچه که امروز در کشور با آن مواجه هستیم عملکرد ضعیف در مستند سازی حوادث و بحران های ایجاد شده است که باید به این مهم توجه کرد همچنین در زمینه اموزش و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه نیز باید فعالیت های گسترده ای انجام گیرد.

وی افزود: سناریونویسی برای انجام مانورها باید به روز و جدید بوده و می بایست از به کارگیری سناریوهای واحد برای شرایط مختلف پرهیز کرد.

بخشی در تکمیل صحبت های خود گفت: گزارشات ارایه شده توسط شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران حاکی از نگاه ارزشمند حاکم بر مقوله پدافند غیرعامل است که در این فضای استحاله سایبری با به کارگیری داده و اطلاعات مبتنی بر IT ، اندشمندانه حرکت  می کنند و انتظار می رود تجربیات خودرا در این زمینه با همکاران دیگر به اشتراک بگذارند.

وی گفت: به طور قطع باید به این مهم توجه کرد که تا زمانی که نتوانیم از ابزارهای نوین بهره بگیریم در بسیاری از موارد با چالش رو به رو خواهیم شد.

بخشی از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان مازندران خبر داد و گفت: مراکز ثقل با سطوح مختلف در این طرح شناسایی و ثبت شده است که این طرح مبنای کار پدافند غیرعامل استان مازندران می شود و تمامی بخش‌های خصوصی و اداری باید بر اساس اهداف آن حرکت کنند.

ایمن‌سازی مراکز حیاتی حساس و مهم استان و ایجاد ادبیات و رویکرد جدید در پدافند غیرعامل مازندران از اهداف این طرح است.

اشتراک گذاری
گالری فیلم و عکس
پیوند ها