En امروز : 7 اردیبهشت 1403

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری، عنوان کرد:

ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در استان

کد خبر : 89121 2 دی 1398فرهنگی
پ

احمد توکلی، تصریح کرد: با عملی شدن طرح کاشت درختان خصوصا گونه های بومی در حاشیه راه های مواصلاتی؛ شاهد افزایش فضای سبز در حاشیه محورهای مواصلاتی استان خواهیم بود. ‎

 

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد توکلی، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران در نشست بررسی چگونگی اجرای طرح میراث ماندگار با رویکرد درختکاری و ایجاد فضای سبز؛ با اشاره به اینکه اقدامات خوبی از سنوات گذشته خصوصا در ۲ سال اخیر پیرامون موضوع طرح میراث ماندگار توسط استانداری مازندران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: کاشت درختان خصوصا گونه های بومی در حاشیه راه های مواصلاتی می بایست بصورت میدانی عملی شود تا شاهد افزایش فضای سبز در حاشیه محورهای مواصلاتی استان باشیم.

 احمد توکلی، تصریح کرد: در شهرهای مختلف استان در حوزه های مرتبط کاشت درخت و احیای گونه های بومی و حفظ گونه های بومی ماندگار سازگار با محیط اقدامات خوبی صورت گرفته است. یقینا در دهه های بعدی شاهد اقدمات خوبی برای رشد این فضا و طراوت آن خواهیم بود.

وی افزود: طرح زراعت چوب موضوع مهمی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم از ظرفیت های آن بصورت مناسب بهره برداری نماییم.

 مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و ترافیک استانداری مازندران اظهار کرد: در حوزه شهری در تلاش هستیم یک میلیون اصله درخت در حاشیه شهرها بکاریم تا شاهد افزایش فضاهای سبز در آینده باشیم.

وی یادآور شد: اگر بجای کاشت غیراصولی یک میلیون درخت طی یکسال در ده سال این برنامه را انجام دهیم مطمئنا پایداری و غنای بهتری در فضای سبز خواهیم داشت و برای آینده می بایست بحث نگهداری این فضا نیز مورد و برنامه ریزی قرار گیرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری