En امروز : 6 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

هدف از برنامه ریزی برای تحول سمن ها، فراگیر کردن و اثربخشی آن هاست / بدنبال کارآیی و کارآمدی سمن ها هستیم

کد خبر : 88648 13 آذر 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این که بدنبال کارآیی و کارآمدی سمن هاهستیم، تصریح کرد: فعالیت سمن ها باید اثربخش باشد و تحقق این مهم؛ نیازمند توسعه کمی و کیفی سمن هاست. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به این که فقط از طریق جلب مشارکت و همراهی مردم می توان در مدیریت حوزه های اجتماعی و فرهنگی به توفیق دست یافت، گفت: اجتماع محور کردن مقابله با آسیب های اجتماعی از برنامه های محوری دولت تدبیر و امید است.    

استاندار مازندران با اشاره به این که هدف از برنامه ریزی برای تحول کیفی و کمی سمن ها در مازندران؛ فراگیر کردن گستره و چتر نهادهای اجتماعی و اثربخشی آن ها در ماموریت هایشان است، افزود: از طریق آموزش، فرهنگ سازی و ورود همه مدیران و دست اندرکاران این حوزه، باید سمن ها به حدی از قابلیت و کیفیت کار برسند که رسالت خطیرشان را در بخش های مختلف بنحو موثری به انجام برسانند.  

وی با بیان این که بدنبال کارآیی و کارآمدی سمن هاهستیم، تصریح کرد: فعالیت سمن ها باید اثربخش باشد و تحقق این مهم؛ نیازمند توسعه کمی و کیفی سمن هاست.

حسین زادگان با بیان این که دانش آموزان، مدیران و نقش آفرینان آینده جامعه هستند، گفت: بهمین دلیل از آغاز بر آن شدیم تا جامعه 500 هزار نفری دانش آموزان مازندران با عضویت هر دانش آموز در چند سمن، مشارکت مردم در مدیریت آینده جامعه را زمینه سازی کنند و مهارت های لازم برای پیشبرد امور در فردای کشور را کسب نمایند.

وی با اشاره به این که شکل گیری سمن های دانش آموزی که گام نخست آن در استان برداشته شده، موجب یادگیری مشارکت در دانش آموزان، قدرت نه گفتن به آسیب ها؛ فهم اهمیت محیط زیست و ضرورت صیانت از آن، مانع بروز آسیب های اجتماعی گسترده در آینده و ... می شود، اظهار داشت: هر قدر میزان مشارکت مردم را در امور مختلف بالا ببریم کمتر دچار مشکلات می شویم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان این که در کشور؛ قوانین، دستورالعمل، شیوه نامه و برنامه های فراوان داریم و در نهادسازی هم مشکلی نداریم، ابراز کرد: مشکل؛ در تولید برنامه های کیفی و اثربخش است.

در آغاز این جلسه علی اصغر میرزایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارشی از اقدامات و برنامه های این شورا ارایه کرد.

اشتراک گذاری