امروز : 10 فروردین 1403

فرماندار شهرستان بهشهر:

آوردهای رودخانه‌ها جمع‌آوری شود/ 2 زیرگذر بهشهر فنی نیستند

کد خبر : 88104 20 آبان 1398
پ

نماینده عالی دولت در بهشهر با اشاره به سیل اخیر و آورده‌های رودخانه‌ها که شاهد خساراتی از این طریق هستیم، گفت: جمع‌آوری آوردها و استفاده از آن برای تثبیت بستر و دیواره‌سازی رودخانه‌ها نیاز به هماهنگی استان دارد که از مسئولان می‌خواهیم با این موضوع موافقت کنند. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهشهرهادی خنجری بعد از ظهر امروز در نشستی که با هدف بررسی، همچنین جبران خسارت ناشی از سیل اخیر و جلوگیری از وقایع مشابه در این شهرستان با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران، مدیران  مربوطه در استان و شهرستان برگزار شد، با اشاره به سیل اخیر که بخش‌هایی از شرق مازندران ازجمله بهشهر را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، بهشهر را نیز بی‌نصیب از آن ندانست و اعلام کرد که مشکلاتی برای این شهرستان در برخی راه‌ها، پل‌ها و اراضی کشاورزی و جاده بین مزارع پیش آمده است.
وی از مسئولان تقاضا کرد که اولاً در خصوص تسریع یا بازگشایی و یا لایروبی و جمع‌آوری آورده‌های رودخانه‌ها در این نقاط توجه داشته باشند.
نماینده عالی دولت در بهشهر با بیان اینکه از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا شدیدا تحت فشار هستیم، اظهار کرد: علیرغم چالش‌هایی که وجود داشت اما ادارات راهداری و کشاورزی و بخش‌های دیگر شهرستان به کمک آمدند.
خنجری گفت: در شهر خلیل‌شهر باید اقدام عاجل صورت بگیرد که مردم به کار خود به‌ویژه کشاورزی بازگردند و تقاضا داریم برای جبران خسارت‌ها، از اعتبارات حوادثی استفاده شود.
"شرایط برای ما سخت و خسارت‌ها نیز اساسی است که به‌ویژه راه‌ها و پل‌ها دچار آب‌شستگی و آسیب‌دیدگی شدند. امیدواریم از محل اعتبارات حوادثی خسارت‌ها جبران شود تا قدری از درد مردم را التیام بدهیم، بحث آبگرفتگی نیز از مشکلات است".
وی با اشاره به همکاری خوب جهاد کشاورزی بهشهر با فرمانداری شهرستان، اما از رئیس سازمان نیز خواست تا در نشست‌هایی که دعوت می‌شود شخصاً حضور یابد. (شاید از بدشانسی ماست که طی دو سال گذشته 6 بار است آقای شهیدیفر را دعوت می‌کنیم اما با عدم حضور خود، جلسات را به‌هم زده است).
فرماندار بهشهر با اشاره به وجود 3 زیرگذر در تقاطع خط آهن با جاده در بهشهر که دو مورد آن بیشتر از آنکه فنی باشد؛ سیاسی است، تصریح کرد: اکنون در این زیرگذرها تجمع آب یکی از چالش‌های اساسی است زیرا با کوچکترین بارندگی نگران هستیم و از خاطره تلخ سال گذشته که منجر به فوت یک زن و شوهر جوان شده است - و دو فرزند کوچک نیز از آنها به یادگار مانده است - هنوز داغداریم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها