امروز : 1 اردیبهشت 1403

استاندار لوری ارمنستان:

محمودآباد را شهری زیبا و توریستی دیدم

کد خبر : 88074 21 آبان 1398
پ

فوکاسیان استاندار لوری ارمنستان: برای اولین بار به ایران و مازندران آمدم و محمودآباد را شهری آرام و زیبا و توریستی دیدم و آماده انعقاد پیمان خواهر خواندگی بین محمودآباد با یکی از شهرهای استان لوری ارمنستان هستم. ‎

آندره فوکاسیان استاندار لوری ارمنستان راس هیاتی به اتفاق حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران پیش از ظهر روز دوشنبه 20 آبان با حضور در شهر محمودآباد چهارمین نمایشگاه گل و گیاه زینتی و اولین نمایشگاه دستاوردهای بانوان شهرستان محمودآباد را افتتاح نمود.

آندره فوکاسیان در سفر نمیروزی خود به محمودآباد ضمن افتتاح و بازدید نمایشگاه ، مناطقی از شهر محمودآباد را دید و در گفتگو با شریعت سرپرست فرمانداری محمودآباد گفت: بسیار خرسند و خوشحالم که در اولین سفرم به ایران به محمودآباد زیبا با ساحلی آرام آمدم و اشتراکات فرهنگی بین بانوان ارمنستانی و ایرانی بالاخص مازندران و محمودآباد با لوری وجود دارد و بعد از دیدن نمایشگاه دستاوردهای بانوان محمودآبادی می توان گفت زمینه های همکاری و تعامل در این حوزه بین دو استان وجود دارد.

استاندار لری ارمنستان در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران به گفتگو با آنها پرداخت و گفت: در دیدار با استاندار مازندران پیش نویس تفاهم‌نامه‌ همکاری در زمینه آموزشی، ورزشی و فرهنگی تدوین شده و دیدار خیلی خوبی با فعالان تولیدی و اقتصادی استان صورت گرفت و مسائل بسیاری مطرح و زمینه‌های همکاری ایجاد شده است.

آندره فوکاسیان افزود:این اولین و آخرین سفرم به مازندران نخواهد بود و و در آینده نزدیک تبادل هیئت‌های همراه در کلیه زمینه‌ها انجام خواهد شد.

در ادامه حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با سفر استاندار لوری ارمنستان طبق دعوت استاندار مازندران در زمینه بخش های فرهنگی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور به ویژه دو استان مذاکرات و صحبت‌هایی شده است، بیان کرد: تفاهمنامه‌ای برای گسترش ارتباط اقتصادی دو استاندار مازندران و لوری ارمنستان امضا شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان در قالب جشنواره گل وگیاه آن هم در عرصه صنایع دستی و خود اشتغالی جذاب، جالب و متنوع بود، افزود: این نمایشگاه برای استاندار لوری ارمنستان نیز بسیار قابل توجه و جالب بود.

خیریان پور با اعلام اینکه یکی از محورهای فعالیت این استان، گل و گیاه است که رتبه خوبی را در بخش تولید داریم، گفت: همینطور در بخش صنایع دستی که با تنوع در این استان تولید می‌شود و این می‌تواند در زمینه صادرات موثر و اثرگذار باشد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه در شرایط بحران اقتصادی کشور زمینه تولید و اشتغال گل و گیاه مهم است، تصریح کرد: صنایع دستی و تولید گل و گیاه دو موضوع اثرگذار در رفع بحران بحران اقتصادی می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: در مازندران ارائه منابع بانکی و تسهیلات از سوی قانون بودجه پیش‌بینی شد و در این استان استفاده می‌شود که امیدواریم در جهت تولید و اشتغال رونق بیشتر و موثرتر باشد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری