En امروز : 10 فروردین 1403

با پیگیری های استاندار مازندران، امید و تولید به کارخانه فذا آمل بازگشت / دکمه آغار بکار مجدد فولادین ذوب آمل با دستان حسین زادگان استارت خورد

کد خبر : 88026 19 آبان 1398فرهنگی
پ

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بمنظور شتاب بخشی به روند برطرف کردن مشکلات کارخانه فولادین ذوب آمل و مجموعه های وابسته آن در محل این شرکت به ریاست استاندار مازندران برگزار شد / پس از پیگیری های استاندار مازندران و برگزاری جلسات استانی و ملی؛ امروز با حضور احمد حسین زادگان، کارخانه فولادین ذوب آمل با ۶۰۰ نفر از نیروهای این شرکت مجددا فعالیت خود را آغاز کرد. ‎

مدیرعامل واحد صنعتی فذا، فعال کردن شرکت را بنا به پیشنهاد استاندار مازندران مبنی بر راه اندازی مجدد خطوط با خرید اعتباری و حمایت مستقیم مقام عالی دولت در استان عنوان کرد و گفت: در صورت ادامه فعالیت کارخانه با اجرای کامل مفاد صورت ‌جلسه تنظیم شده در وزارت صمت و برطرف شدن موانع که با پیگیری و دستور استاندار در جلسات ستاد تسهیل مصوب شد، تمامی کارگران شرکت به خطوط تولید بازخواهند گشت و این شرکت با تمام ظرفیت به کار خود ادامه خواهد داد.

تا کنون چندین جلسه برای حل مشکلات مجموعه فولادین ذوب آمل در حضور وزیر صنعت و قطعه سازان برگزار شد و استاندار مازندران نیز به صورت مستقیم به این مسئله ورود کرد و تمامی دستگاه ها را موظف به برداشتن و تسهیل موانع فعالیت این قطعه ساز نمود.

احمد حسین زادگان در این جلسه با اشاره به این که بدلیل اهمیت تولید و سرنوشت کارکنان این واحد امروز در اینجا حاضر شده ایم، اظهار داشت: حفظ واحدهای تولیدی مهم ترین وظیفه و مسئولیت مدیران در شرایط فعلی است.

وی با اشاره به این که تقویت تولید و در صورت ضرورت ایجاد و راه اندازی واحدهای جدید در اولویت های بعدی قرار دارد، افزود: همواره تلاش کردیم با همه ابعاد و اشکال به حل و رفع مشکلات و موانع تولید ورود کنیم.

حسین زادگان ادامه داد: در روزهای آینده؛ ستاد تسهیل ملی در وزارت صمت برای حل نهایی مشکلات این واحد تشکیل می شود تا با همه توان روی پای خود بایستد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دستور رهبری معظم انقلاب و تاکید رییس جمهور تشکیل و فعال شده است تا با انجام کار فوق العاده، موانع را از پیش روی تولید بردارد، ابراز نمود: از این طریق می توانیم رونق تولید و نشاط را به نیروهای مراکز تولید، خانواده های آنان و جامعه بازگردانیم.

وی با اشاره به این که با کمک دولت، مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی حل شده است، تاکید کرد: تعبیر فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی نشان از شرایط کشور و قرار داشتن در حالت جنگ اقتصادی است و مدیران باید در شرایط جنگی از خود ایثار و مجاهدت نشان دهند.

حسین زادگان حمایت از تولید را به اشکال مختلف یک ضرورت عنوان کرد و تاکید نمود: هیچ دستگاه خدمات رسانی حق ندارد آب، برق و گاز شرکت های تولیدی را قطع نماید.

استاندار مازندران گفت: مشکلات درعرصه تولید برای همه شرکت‌ها اجتناب ناپذیر است نباید از این مشکلات بحران ساخت و احساس ناامیدی و ناامنی در جامعه ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات فذا رفته رفته رو به حل شدن است، افزود: مشکلات پیش آمده برای این شرکت حاصل ارتباطات و عدم عمل به تعهدات دوطرف تولید و بازار است که در مسیر حل و فصل است.

استاندار مازندران شرکت فولادین ذوب آمل را یکی از سرمایه های بزرگ اقتصادی مازندران عنوان کرد و گفت: جوانان و کارکنان این شرکت اعضای خانواده تک تک مازندرانی ها هستند و نخواهیم گذاشت که امید آنها ناامید شود.

وی تاکید کرد که تمامی دستگاه ها پیشاپیش و همراه با مجموعه فذا برای حل مشکلات این کارخانه تلاش خواهند کرد و تلاش مسئولان کارخانه نیز نشان می دهد آنها نیز از بیکاری مجموعه رنج می برند و به دنبال بازگشت کارخانه به روال عادی هستند.

استاندار مازندران، اظهار داشت: برای حل مشکلات فذا قدم های موثری برداشته شده و اکنون نیز در مسیر حل یکایک مشکلات از جمله بدهی ها و مواد اولیه، تامین سرمایه در گردش و ثابت، تامین برق مورد نیاز، مسایل مرتبط با دستگاه های خدمات رسان و ... این مجموعه هستیم.

وی تمامی دستگاه های اجرایی را موظف دانست بیش از توان در صدد رفع موانع تولید تلاش کنند و همانند شرایط جنگ اقتصادی پا را از اقدامات و ایده های عادی و روزانه فراتر بگذارند.

شرکت فولادین ذوب آمل از معدود کارخانه هایی است که تمامی فعالیت و ماشین آلات آن بر اساس نیاز خودروسازی کشور تامین و استقرار یافته است.

این شرکت که از سال ۱۳۷۹ آغاز به کار کرد، توان تولید سالانه ۷۷ هزار و ۷۰۰ تن قطعات چدنی و فولادی برای صنعت خودروسازی را دارد و بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه فعالیت می کنند.

گفتنی است؛ در این جلسه حل مشکلات مطروحه از سوی دستگاه های مسئول با دستور استاندار چاره اندیشی و تاکید و مصوب شد و هم چنین مشکلات چند شرکت تولیدی صنعتی دیگر نیز بررسی و با تاکید استاندار مازندران، تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنان اتخاذ گردید.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری