En امروز : 4 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران و سفیر کره جنوبی در ایران، در ساری دیدار و گفتگو کردند:

گامی تازه برای رونق اقتصادی مازندران در توسعه مناسبات با کره جنوبی / پیش نویس تفاهم نامه همکاری مازندران و کره جنوبی در اختیار یوجانگ هیان / علاقمندی سفیر کره جنوبی در ایران برای توسعه ارتباطات با مازندران

کد خبر : 87990 18 آبان 1398فرهنگی
پ

سفیر کره جنوبی در ایران که برای حضور در سی امین دوره مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان پسر ؛ جام سفیر کره جنوبی در بابلسر به مازندران سفر کرد با استاندار مازندران دیدار نمود / احمد حسین زادگان در تداوم فعال سازی دیپلماسی اقتصادی استان برای رونق بخشی به حوزه های مختلف بویژه بخش های تجاری، سرمایه گذاری، ورزشی، گردشگری و ... توسعه مناسبات با استان متناظر کره جنوبی با مازندران را به یوجانگ هیان پیشنهاد کرد که مورد اقبال طرف کره ای قرار گرفت. ‎

 

سی امین دوره مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان پسر «جام سفیر کره جنوبی»، از (پنجشنبه - 16 آبان ماه) با حضور 306 تکواندوکار از استان های سراسر ایران به میزبانی هیات تکواندو استان مازندران و در سالن «سرداران شهید نوبخت» بابلسر آغاز و با قهرمانی میزبان به پایان رسید .

مسابقات دختران نوجوان در این دوره از مسابقات از صبح امروز در بابلسر آغاز شد. 

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در نشست با یوجانگ هیان، سفیر کره جنوبی در ایران با اشاره به این که مازندران قطب ورزش کشور است و تکواندو یکی از ورزش های مورد اقبال مازنی هاست و کسب افتخارات جهانی و المپیک نشان می دهد که در این رشته مستعد و دارای جایگاه است، بیان داشت: کره جنوبی نیز کشوری مستعد و دارای جایگاه در رشته های مخنلف ورزشی، رقیبی قابل احترام برای ما در میادین ورزشی و یکی از کانون های ورزش های رزمی است که ما رقابت نزدیکی با هم داریم و از دانش مربیان کره ای در رشته های ورزشی استفاده می کنیم.

استاندار مازندران؛ دیپلماسی ورزشی را زمینه ساز توسعه مناسبات بین دو کشور دانست و گفت: بدلیل قرابت هایی که بین دو ملت کره جنوبی و ایران وجود دارد؛ می توانیم روابط و مناسبات فی مابین را در حوزه دیپلماسی، ورزشی، علمی، گردشگری بویژه توریسم ورزشی، تجارت و بازرگانی و سرمایه گذاری و مجموعه حوزه های اقتصادی گسترش دهیم و با انعقاد تفاهم نامه ها و امضای خواهر خواندگی بین مازندران و برخی استان های متناظر کره جنوبی با مازندران با محوریت ورزش خصوصا تکواندو زمینه ارتقاء همکاری ها را فراهم آوریم.

حسین زادگان اظهار امیدواری کرد بدلیل قرابت عاطفی دو ملت؛ جام سفیر کره و اقدامات مشابه، زمینه ساز نزدیکی و ارتقا روابط بویژه در جهت توسعه ارتباطات اقتصادی را فراهم آورد.

استاندار بر آشنایی بیش از پیش طرف کره ای با صنایع دستی و تولیدات محلی و مناطق کوهستانی و ییلاقی مازندران به عنوان ظرفیت اکو توریسم تاکید و پیش نویس تفاهم نامه همکاری دو طرف را برای انعقاد قرارداد در آینده در اختیار سفیر کره جنوبی در ایران قرار داد.

 

حسین زادگان پیشنهاد کرد هیئت های اقتصادی و ورزشی مازندران و کشور کره جنوبی برای آشنایی با ظرفیت ها و توسعه همکاری ها از توانمندی های هم دیدن نمایند.

یوجانگ هیانگ، سفیر کشور کره جنوبی در ایران نیز در این دیدار از پیشنهادهای استاندار مازندران بشدت استقبال کرد و خاطرنشان ساخت: متوجه این نکته که مازندران قطب ورزش ایران است، هستم و روز گذشته در مسابقات تکواندو شاهد یکی از تجلیات آن بودم که طی آن؛ ورزشکاران مازندران، مقام نخست این دوره از مسابقات را کسب کردند. 

وی ادامه داد: بنده برای برقراری ارتباط مازندران با یکی از استان های کره جنوبی برای توسعه دیپلماسی شهری تلاش می کنم.

در این دیدار که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس نمایندگی وزارت خارجه در استان مازندران نیز حضور داشتند، سید محمدرضا پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو ایران با بیان این که جام سفیر کره جنوبی با هدف ایجاد وحدت بین دو ملت از 8 سال پیش آغاز شد، گفت: ورزش تکواندو حلقه اتصال دو ملت ایران و کره را نزدیک تر کرد.

وی با اشاره به این که مازندران از استان های موثر و تعیین کننده در ورزش کشور است و میزبانی این دوره به این استان سپرده شده است، افزود: بیشترین بانوان علاقمند به تکواندو در کشور در مازندران هستند و تکواندو در مازندران بدلیل کسب مقام های زیاد، رونق خاصی دارد.

در پایان رقابت‌های جام سی‌ام، نوجوانان مازندران با کسب 3 طلا، یک نقره، یک برنز و 467 امتیاز توانستند کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند و اسماعیل اسماعیل پور به عنوان بهترین سرمربی کشور شناخته شود. 

هوگوپوشان آذربایجان شرقی با 2 طلا، یک نقره، یک برنز و 340 امتیاز بر سکوی نایب قهرمانی ایستادند و اصفهانی ها نیز با 2 طلا، 3 برنز و 329 امتیاز عنوان سومی را به خود اختصاص دادند.

تیم‌های کرمانشاه، تهران، خوزستان، فارس، مازندران، زنجان و البرز نیز به ترتیب عنوان چهارم تا دهمی را کسب کردند.

همچنین، منصور حدادی به عنوان بهترین داور کشور معرفی شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری