En امروز : 10 فروردین 1403

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

جذب سرمایه‌گذاری خارجی کشور ۲۰ درصد رشد داشت

کد خبر : 87948 16 آبان 1398فرهنگی
پ

فرهاد دژپسند در مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهید سید ابوالحسن موسوی و شهدای همرزم شهیدش در مسجد جامع روستای خورشیدکلا شهرستان گلوگاه در شرق مازندران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ۲۰ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است. ‎

 

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش نکوداشت شهید سید ابوالحسن موسوی و شهدای همرزم شهیدش در مسجد جامع روستای خورشیدکلا شهرستان گلوگاه در شرق مازندران، افزود: این وضعیت نشان می‌دهد که ما می‌توانیم و همه باید کمک کنند تا با عبور از تلاطم، با برنامه ریزی بهتر برای افزایش رفاه مردم تلاش کنیم.

وی گفت: دولت با وجود همه مشکلات تلاش کرده است تا مخاطرات سرمایه گذاری به حداقل برسد و بخش خصوصی، دولتی و دیگر بخش ها و مردم ما با صبوری در هر لباس و موقعیتی کمک کردند تا اقتصاد کشور ما از آنچه دشمن می خواست فاصله بگیرد و روندی رو به رشد داشته باشد.

دژپسند با اظهار این که مقاومت مردم سبب شد تا دشمن به مفتضح ترین تحریم های ممکن متوسل شود ، افزود: اگر ما افتخار شاگردی شهدا و فرماندهان شهیدمان را داریم، باید مدیون همه توانمندی های کشور باشیم و برای اعتلای ایران اسلامی آن کنیم که بایسته کشور و این مردم بزرگ است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر این نکته که سهم ایران از نظر جمعیت و مساحت ۱.۲ درصد جهان است، گفت: سهم ما از اقتصاد نباید کمتر از این باشد و زمانی که همه با هم باشیم و توانمندی های خود را عرضه کنیم، به این هدف دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: باید با تلاش همگانی موقعیتی فراهم شود تا وقتی سرداران و فرماندهان ما در قید حیات هستند، مراسم تجلیل از آنان برگزار شود و برای اینگونه مراسم سیاه و سفید نبینیم و هر کسی در جنگ از همه جان و مال و زندگی برای ایران عزیز گذشت، باید مورد احترام باشد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: شهدا از افتخارات نظام هستند و افتخار دارم که توفیق شاگردی شهید سرافراز سید ابوالحسن موسوی را داشتم و آموزش مستقیم و آموزش زندگی را نزد ایشان آموختم و اکنون ادای وظیفه می کنم.

دژپسند اضافه کرد: این شهید از چهره های دارای ویژگی های منحصر به فرد است. شهید حسن موسوی، کاملا در همه دوران یکی از ویژگی های برجسته اش برخورداری از درک مناسب بود و نگاه به موقعیت و عنوان مخاطب نمی کرد و برای همگان ارزش و احترام قائل بود.

وی تاکید کرد: امروز در جبهه اقتصادی نگاه به لباس دولتی و غیر دولتی و رنگ و نژاد نداریم؛ بلکه کسی که بتواند برای برون رفت از این شرایط طرح، ایده و برنامه داشته باشد، شایسته است و باید ادامه راه دهیم.

وزیر اقتصاد افزود: صادرات باید توسعه پیدا کند و ارز به داخل کشور بیاوریم و مشکلات را بشکافیم و سهم خود را از بازار جهانی به دست آورده و برای تحقق هدف مهم انقلاب و دستیابی به زندگی و رفاه بیشتر جامعه ایرانی و اسلامی مجدانه اهتمام کنیم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری