En امروز : 10 فروردین 1403

مدیرکل مدیریت بحران استان:

خسارت باران پاییزی در مازندران در حد آبگرفتگی است

کد خبر : 87359 21 مهر 1398فرهنگی
پ

علی اصغر ا حمدی گفت: اجرای طرح‌های پیشگیرانه چون سیل‌ بند، دیوار ساحلی و لایروبی رودخانه‌ها از سوی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، سیل مخرب پاییزی را از منطقه غرب استان دور کرد. ‎

علی اصغر احمدی افزود: با اجرای این طرح ها با وجود کم سابقه بودن میزان بارش باران ۲۴ ساعت گذشته در غرب مازندران، میزان خسارت های احتمالی در حد آبگرفتگی باقی مانده است.

وی اضافه کرد: تاکنون گزارش مستندی از میزان خسارت های احتمالی مخرب به ستاد مدیریت بحران استان مازندران نرسیده و پیش بینی ها نیز از وجود خسارت های جزئی ناشی از این بارش ها حکایت دارد که با بررسی میدانی گزارش آن به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام می شود.

وی مهمترین خسارت گزارش شده ناشی از باران رگباری و کم سابقه ۲۴ ساعت گذشته در مازندران که با ۲۱۰ میلمتر از رامسر گزارش شد را تخریب یک واحد مسکونی در حاشیه رودخانه در شهرستان عباس آباد و آبگرفتگی برخی شهرهای غرب و مناطق مرکزی استان بیان کرد.

به گفته وی براثر سیل یک دهنه پل باکسی موقت نیز دچار آبگرفتگی شد که تردد در این مسیر نیز با فروکش کردن آب برقرار شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سیل در استان باید طرح های پیشگیرانه را با سرعت اجرایی کنیم و این کار نیاز به همکاری و همراهی مردم دارد هرچند که حسب دستور استاندار با اقدامات صورت گرفته نظیر لایروبی رودخانه ها ایجاد دیواره اطراف رودخانه کمک بزرگی برای به حداقل رسیدن خسارت و حتی به صفر رسیدن آن شده است.

براثر بارش شدید باران ۲۴ ساعت گذشته در استان مازندران که بیشترین آن با ۲۱۰ میلمتر از رامسر گزارش شد، به راههای روستایی ۱۵ روستای غرب استان خسارت زد.

اشتراک گذاری