امروز : 1 اردیبهشت 1403

روابط عمومی فرمانداری بابلسر:

زیرساخت‌های ارتباطی مازندران برای برگزاری انتخابات الکترونیکی آماده می‌شود

کد خبر : 86270 14 مهر 1398
پ

در حالی که کمتر از پنج ماه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده اما زیرساخت‌های ارتباطی مازندران برای برگزاری انتخابات الکترونیکی آماده می‌شود. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر به نقل از خبرگزاری تسنیم، ﺷﺒﮑﻪ ﻣلی اطلاعات ﻣﺘﺸﮑﻞ از زﯾﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ داده ﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ داﺧلی دوﻟﺘﯽ و ﻏﯿﺮدوﻟﺘﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ زﯾﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎی نرم افزاری بوده ﮐﻪ در ﺳﺮاﺳﺮ ﮐﺸﻮر ﮔﺴﺘﺮده ﺷﺪه اﺳﺖ و با نام‌های دیگری مانند اینترنت ملی، اینترانت ملی ایران و شبکه ملی اینترنت نیز شناخته می‌شود.

با انجام این طرح حتی در صورتی که اینترنت در فضای جهانی به هر دلیلی با مشکل مواجه شود، کاربران در داخل کشور قادر خواهند بود از شبکه ملی در داخل استفاده کنند و نیاز خود را بر طرف کنند و از جمله مزایای آن، استفاده امن و آسان از خدمات دولتی بر بستر اینترنت بوده و نقش مهمی در تسهیل سازی ارائه و دریافت خدمات توسط عموم مردم دارد.

از دیگر کاربردهای شبکه ملی اطلاعات، استفاده از خدمات دولت الکترونیک برای برگزاری انتخابات شفاف و سالم بوده و در حالیکه کمتر از پنج ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، تکاپو برای ایجاد زیرساخت مناسب از طریق برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران مرتبط در شهرهای مختلف مازندران آغاز شده است.

از جمله جلسات برگزار شده در استان، جلسه کمیته تخصصی فناوری اطلاعات انتخابات در بابلسر بوده که با حضور مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران، مدیرعامل شرکت مخابرات، مدیر ارتباطات و زیرساخت و مدیر همراه اول مازندران در این شهرستان برگزار تا آخرین وضعیت زیرساخت ارتباطات بررسی و نواقص موجود جهت برگزاری انتخابات الکترونیک برطرف شود.

ابوذر قربانی، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران در این جلسه اظهار داشت: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت زیرساخت ارتباطات شهرستان جهت برگزاری انتخابات الکترونیک و رفع نواقص و مشکلات موجود در بابلسر برگزار شد.

وی افزود: بابلسر ظرفیت لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز جهت برگزاری انتخابات الکترونیک و تمام‌ مکانیزه در سطح استان را دارد.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران تاکید کرد: مدیران ادارات توزیع برق و مخابرات از تمام ظرفیت خود در جهت برگزاری مطلوب انتخابات استفاده کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: با اتصال ادارات به شبکه ملی اطلاعات تمامی استعلامات و  خدمات الکترونیکی دستگاهها به منظور ارائه به دستگاههای دیگر از طریق مرکز ملی اطلاعات در اختیار این سازمان های قرار می گیرد.

وی افزود: تمامی استعلامات میان دستگاهی اماکن نیز باید از طریق این مرکز انجام شود و تمامی سامانه ها در خصوص موضوع زمین و مربوط به استعلامات شهرداری ها، دهیاری ها باید همه استعلامات و تبادل اطلاعات بین دستگاهی خود را منحصرا از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام بدهند .  

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران گفت: استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در زمان برگزاری انتخابات به واسطه‌ی داشتن زیرساخت‌های موجود در سطح مدارس باید مورد توجه مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق مازندران قرار گیرد.

آمادگی کامل بابلسر برای برگزاری انتخابات الکترونیکی

اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات الکترونیکی و آماده سازی مقدمات و زیرساخت های لازم اظهار داشت: برگزاری انتخابات آزاد در کشور یکی از برکات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: انتخابات نقش مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد و همه باید برای برگزاری هرچه بهتر و شفاف تر آن تلاش کنند.

فرماندار بابلسر با اشاره به برخورداری بابلسر از امکانات و زیرساخت دولت الکترونیک گفت: این شهرستان از آمادگی کامل جهت برگزاری انتخابات الکترونیک برخوردار است.

حسن زاده خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهت اجرای موفق انتخابات استفاده می شود.

اشتراک گذاری
پیوند ها