امروز : 31 فروردین 1403

اطلاعات در مورد سردار شهید حسینعلی عظیمی

کد خبر : 86243 15 مهر 1398
پ

اطلاعات در مورد سردار شهید حسینعلی عظیمی نوشته همرزم شهید سردار رحیمی: ‎

 

 

1-  درسال 1358 مهم ترین حادثه در شمال ایران گنبد کاووس اتفاق افتاد. گروهای مار کسیستی در شهربانی و درون ادارات دولتی و داخل شهر بودند. یکی از افسران به نام آقای توماج پشت تیر بار رفته و به سوی مردم و نیروهای سپاه پاسداران تیر اندازی می کرد،که شهید حسینعلی عظیمی خود را سریع به پشت یکی از خانه ها رساند. و طرف تیر بارچی تیراندازی کردکه یک تیر به دست توماج خورد که از پشت تیر بار فرار کرد،در آن موقع اطلاعات هنوز به صورت قوی و کامل شکل نگرفته بوداطلاعات سپاه گرگان هم قدرت و توان لازم را برای مقابله با حادثه نداشت.که ما از نیروهای اعزامی سپاه از استان ها و شهرهای دیگر استفاده کردیم در درگیری های گنبد کاووس،شهید عظیمی نقش بسیار موثر و تاثیر گذاری داشت. فرماندهانی که از تهران آمده بودند. با شهید عظیمی در بعث درگیری گنبد مشورت می کردند. نیروهای سپاه توانستند با فرماندهی شهید عظیمی و کلیه فرماندهان سپاه و نیروهای اعزامی نقاطی را از دست ضد انقلاب پس بگیرند.نیروی هوایی ارتش 2 جنگنده فانتوم که دستور بمباران را داشتند. به گنبدکاووس فرستادند. که دستور بمباران هوایی لغو شد. 2 جنگده فانتوم در سطح پایین شهر گنبد به پرواز در آمدند. که با شکستن صوت ،نیروهای مخالف عقب نشینی گردند. در همان زمان هیئتی از سوی دولت موقت به شهر گنبد آمده این هیئت درگنبد توافقنامه ای با ضد انقلاب امضاء کردند. که به موجب آن گروهای شورشی موظف شدنداز مراکز دولتی بیرون بروندو نیروهای سپاه در نقاط شهر مستقر شدند.

2-در سال 57 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهید عظیمی با 4 نفر دیکر از تهران ماموریت پیدا کرد.بانک،و چند مکان     دولتی رادر شهر گلوگاه آتش بزنند.

3-شهید عظیمی در 16 مهر 58 مسول واحد اطلاعات عملیات و گزینش سپاه بهشهر منصوب شد.  

4-در سال 58 برای آموزش نظامی به پادگان امام خمینی تهران رفت .

5-در سال 59 مسول واحد اطلاعات عملیات و گزینش سپاه گلوگاه منصوب شد.

6-در آذر 59 راهی جبعه قصر شیرین شد.

7-در سال 60 کسی در سپاه گلوگاه  هیچ گونه مهارت نظامی نداشت.  شهید عظیمی فرمانده سپاه گلوگاه بود. تمامی کارها بر دوش این شهید بزرگوار بود.

8-سردار شهید حسینعلی عظیمی گردان امام حسین (ع) را تشکیل داد .

9-در سال 60 به مدت 4 ماه محرمانه برای آموزش نظامی به لبنان رفت.

10-در سال 60 در سپاه مریوان حضور پیدا کرد و به عنو ان معاون سپاه در پاکسازی ضد انقلاب در مناطق کردستان چنان شجاعتی از خود نشان داد. که ضد انقلاب با شنیدن نام شهید عظیمی لرزه بر اندام شان می افتاد. زمانی که نماینده بنی صدر به مریوان آمد شهید عظیمی به نماینده بنی صدر گفتند. دستور دادم هرکجا هلی کوبتر بنی صدر را دیدند بزنند. نماینده رئیس جمهور شهید عظیمی را تهدید کرد ایشان اسلحه را به طرف نماینده بنی صدرنشانه  گرفت و به ایشان کفت برو پیغام مرا به بنی صدر برسان.

10-در سال 60 صدام برای سره چریک های ایرانی جایزه تعیین کرد. یکی از آنها سردار شهید حسینعلی عظیمی بود.

11-در سال 61 بعنوان جانشین گردان در سرپلذهاب حضور پیدا کرد.

12-در سال 61 به عنوان مسول واحد اطلاعات عملیات لشکر 25 کربلا منصوب شد.

13-در سال 62-بعنوان فرمانده گردان قمر بنی هاشم در عملیات ولفجر 4 حضور پیدا کرد.

14- در سال 62 پیشنهاد فرمانده تیب به ایشان داده شد قبول نکرد.

15-شهید عظیمی در عملیات و الفجر6 با سمت فرمانده گردان امام حسین (ع) در این عملیات حضور پیدا کرد. قبل از شروع عملیات نزدیک به 2 ساعت برای رزمندگان سخرانی کرد. در ساعت 23/20 دقیقه شامگاه 1362 حمله با رمز یا زهرا (سلام الله علیها) به مرحله اجرا در آمد. در محور تنگه چزابه در شمال شرقی بستان نیروهای سپاه با فرماندهی شهید عظیمی موفق به شکستن خطوط دفاعی دشمن شده و تا سحر گاه که نبرد به جنگ تن به تن کشیده شد. محور جاده سوبله به چزابه،تحت سلطه نیروهای ایرانی در آمد. با آغاز عملیات خیبر در منطقه هور الهویزه و هورالعظیم عملیات دو روزه والفجر 6 به اتمام رسید. در این عملیات سردار حسینعلی عظیمی طی درگیری تن به تن با نیروهای بعث عراق در تاریخ 15/12/1362 به فیض شهادت نائل گشت. و خستگی تمام مبارزات از بدنش بیرون رفت.

                                                                                                                  تهیه کنند:همرزم شهید سردار رحیمی

اشتراک گذاری
پیوند ها