امروز : 9 فروردین 1403

وزیر علوم در بابلسر:

وزارت علوم در جذب دانشجویان خارجی تلاش می‌کند

کد خبر : 85747 25 شهریور 1398
پ

زیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توسعه رشته‌های حوزه بین الملل در دانشگاه‌ها، گفت: وزارت علوم در جذب دانشجویان خارجی تلاش می‌کند. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بابلسر، منصور غلامی امروز در شورای دانشگاه مازندران با اشاره به مطلوب بودن روند جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور، اظهار داشت: دانشجویان خارجی می‌توانند سفیران فرهنگی و افراد موثری در تداوم ارتباطات علمی بین المللی در دوران پس از فارغ التحصیلی باشند.

وی با اشاره به وجود 40 مرکز آموزش عالی غیردولتی در مازندران و ضرورت ساماندهی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های این استان، افزود استادان و مسئولان دانشگاهی باید تلاش کنند زمینه‌های امیدآفرینی در میان دانشجویان بیشتر شود و دانشجویان را باید علاوه بر آموزش‌های تئوریک، به آموزش‌های کاربردی نیز به‌عنوان یک وظیفه معلمی مبادرت کنند.

غلامی با اشاره به نقش اصلی دانشگاه‌های بزرگ هر استان به‌عنوان نماینده معین وزارت علوم در انجام امور آموزش عالی استان، تصریح کرد: با تفویض برخی از اختیارات به دانشگاه‌های معین در استان‌ها جهت تسریع در انجام امور و در راستای عدم تمرکزگرایی گام‌های موثری برداشته‌ایم و یکی از این اقدامات، بحث نظارت و ارزیابی توسط دانشگاه معین هر استان است که به‌درستی انجام می‌شود و تأثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: انسجام بین مراکز آموزش عالی در استان‌ها بسیار مهم است و باید هم‌افزایی بیشتری در جهت پیشبرد راهبرد کلان آموزش عالی در هر استان در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
پیوند ها