En امروز : 8 اردیبهشت 1403

وزیر علوم در جلسه شورای اداری مازندران:

دانشگاه های کشور با وزارتخانه های مختلف قرارداد های بزرگ و کلان تحقیقاتی دارند / ورود دانشگاه‌های ایران به مسیر دانشگاهی نسل سوم

کد خبر : 85713 26 شهریور 1398فرهنگی
پ

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دستاوردهای دانشگاه‌های کشور در بازه زمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل دفاع است، گفت: اکنون تمامی دانشگاه‌های کشور به مسیر تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و تبدیل علم به ثروت ورود پیدا کرده‌اند. ‎

 

منصور غلامی در جلسه شورای اداری مازندران در ساری افزود: منظور از دانشگاه نسل سوم دانشگاه کارآفرین است، ولی نباید کارآفرینی را با اشتغال‌زایی اشتباه گرفت و شغل ایجاد کردن وظیفه دانشگاه نیست زیرا اصلا ارتباطی با کارویژه دانشگاه ندارد.

 وزیر علوم اظهار داشت: نمی توان به راحتی دانشگاه ها را محکوم به بلا استفاده بودن و غیر کاربردی بودن کرد، زیرا در دوره‌های مختلف دانشگاه‌ های کشور لیاقت و حضور خود را ثابت کرده اند و گواه آن هم کسب جایگاه پانزدهمی ایران در عرصه پژوهشی و علمی است. 

وی افزود: اکنون دانشگاه های کشور با وزارتخانه های مختلف قرارداد های بزرگ و کلان تحقیقاتی دارند و بسیاری از این قراردادها برآورد ملی و حتی برای آینده کشور حیاتی هستند.

غلامی گفت: یکی از زمینه های خوب و مثال زدنی همکاری دانشگاه‌ ها و مراکز علمی کشور با بخش های صنعتی، دستاورد های بزرگ در صنایع دفاعی است که امروز ایران را در زمره قدرت های بزرگ نظامی قراداده است.

وی با اعلام این که تمامی سفارش هایی که به دانشگاه ها سپرده شده تاکنون به بهترین شکل اجرا شد، افزود: باید دستگاه های اجریی برای حل مشکلات مدیریتی به سراغ دانشگاه ها بروند تا دانشگاه نیز از نیاز های خارج از خود مطلع شوند و برای حل آن ورود کنند.

وزیر علوم در این نشست از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا به صورت مستقیم نیازهای خود را به دانشگاهها عرضه کنند و از نامه نگاری و ارتباط کتبی خارج شوند. 

وی تاکید کرد: امروز جهان بر مبنای علم و دانش مدیریت می شود و ما نمی توانیم فارغ از دانش روز مدیریت موثر داشته باشیم و لازم هم نیست مدیران تمام جنبه های کاری خود را مطالعه کنند و مشاوران علمی و مجرب در دانشگاه حاضر با همکاری با دستگاه ها هستند.

 

اشتراک گذاری