En امروز : 9 فروردین 1403

استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان:

استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در امور اجرایی در مرکز نگاه ماست / دانشگاه ها باید با مسئولیت اجتماعی بیشتری به مسایل جامعه ورود کنند

کد خبر : 85712 26 شهریور 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان در این جلسه که با حضور وزیر علوم برگزار شد با بیان این که بسیاری از امور اجرایی در دستگاه های مختلف نتیجه تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی است، گفت: باید دستگاه اجرایی در عمل به تحقیقات و دستاوردهای علمی دانشگاه ها جدی تر عمل کنند و دانشگاه ها نیز باید با مسئولیت به مسایل مبتلابه استان ورود نمایند. ‎

 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اکثر فعالیت‌های اجرایی در استان از یافته‌های دانشگاهی نشات می گیرد، گفت: اما مساله اصلی در دیده نشدن دانشگاه‌ها و تاخیر در اجرای نتایج پژوهش‌های دانشگاهی است.

احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ساری برگزار  شد، افزود: در عملیاتی کردن پژوهش های دانشگاهی عوامل متعددی دخیل است که مهم ترین آن شرایط اقتصادی و ساختارهای اجرایی کشور است.

وی همچنین مقصر دانستن صرف دستگاه های اجرایی برای اجرایی نشدن پژوهش های علمی را نادرست دانست و توضیح داد: علاوه بر نزدیکی دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها نیز باید در وظیفه خود بازنگری کرده و نیاز محور فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه باید دانشگاه ها خود را به دستگاه ها نزدیک و نقش مشاور آنها را بازی کنند، تاکید کرد: دستگاههای اجرایی هم باید این حضور را تسهیل کرده و نگاه دولت نیز بر همین اساس است.

حسین زادگان تقاضا محوری و نیاز محوری عملکرد دانشگاه های مازندران را خواستار شد و گفت: باید در بخش های مختلف استان اعم از گردشگری، کشاورزی و صنعت دانشگاه ها وارد شوند و دستگاه ها باید ورورد دانشگاه ها را تسهیل نمایند.

وی ادامه د اد: باید دانشگاه های مازندران در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت که نیاز ضروری استان مازندران است ورود کنند و نباید پشت درهای بسته قرار بگیرند. 

استاندار مازندران پژوهش های بین المللی را مطلوب دانست و گفت: اما مهم ترین عملکرد دانشگاه رفع مشکلات و نیازهای جامعه است و بدون این دانشگاه به کل از جامعه ترد خواهد شد. 

حسین زادگان افزود: انتظار ما از وزارت علوم حضور و سرکشی مستمر در استان و از دانشگاه های مازندران است و شناخت ظرفیت های استان توسط دانشگاه های استان و وزارت علوم، پژوهش های علمی درمورد راهکارهای استفاده از ظرفیت های تجارت خارجی استان و ارتباط بین المللی مازندران با کشورهای همسایه را سرعت می بخشد، چرا که توسعه مناسبات با کشورهای همسایه و بازارهای هدف از جهت گیری های اقتصادی اساسی استان است.

استاندار تاکید کرد: نباید برای توسعه مازندران روی یک موضوع تمرکز کنیم و دانشگاه ها باید برای تبیین و تعیین نقشه راه توسعه استان در بخش های مختلف مجدانه اهتمام کنند و به میدان بیایند.

وی گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان و استارت تاپ ها از مسایل توسعه ای استان در مقطع اخیر مدیریت و فعالیت دولت در مازندران است.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری