En امروز : 8 اردیبهشت 1403

وزیر علوم در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری:

تحریم‌ها برای بخش علمی کشور فرصت است

کد خبر : 85699 26 شهریور 1398فرهنگی
پ

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست که استاندار مازندران نیز حضور داشت، یادآور شد: تحریم‎های اعمال شده دشمنان مزیت‎های علمی در بخش‎های مختلف ایجاد کرده و فرصتی برای بخش‎های علمی کشور است تا آثار وجودی خود را اثبات کنند. ‎

منصور غلامی در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: شاید در گذشته فرصت نبود که دانشگاه ها خود را به خوبی اثبات کنند،‌ اما اکنون فرصت ایجاد شده و با محدودیت های موجود دست یاری به سوی دانشگاه ها برای رفع نیازها دراز شده است.

وی گفت: دولت در سال های اخیر همه شرایط و فضا را برای ظهور و بروز استعدادهای دانشجویی جهت تامین نیازها فراهم کرده و اکنون می طلبد دانشگاه ها از این شرایط بهترین بهره را ببرند.

غلامی تاکید کرد: البته این شرایط و فرصت ها باید برای دانشگاه ها مستمر باشد و پس از رفع نیاز، دانشگاه ها به حاشیه رانده نشده و بلااستفاده نمانند.

وی دانشگاه ها را مهمترین فضا برای تولید ثروت و رفع نیاز جامعه معرفی کرد و افزود: نباید دانشگاه ها را فقط برای روزهای سخت نگاه کرد و در روزهای خوشی با سیاست هایی چون واردات و غیره آنها را به فراموشی سپرد.

وزیر علوم با بیان اینکه در گذشته با سیاست غلط واردات کالا و علم همواره دانشگاه ها،‌ دانشجویان و مراکز علمی مورد کم لطفی و بی توجهی قرار گرفتند،‌ افزود: تکرار این سیاست های غلط ضربات شدیدی به محیط های علمی وارد می کند که ترمیم ناپذیر خواهد بود.

غلامی با بیان اینکه تولیدات دانشگاهی را نباید ضایع کرد، گفت: همه از جمله اساتید و مسئولان دانشگاه ها و مسئولان دولتی برای ثمربخشی تولیدات علمی باید آستین بالا زده و پای کار بیایند.

وی اقتصاد کشاورزی را مهمترین و اصلی ترین جایگزین اقتصاد نفتی دانست و افزود: باید کشاورزان را به روش های نوین و علمی هدایت کرد.

وزیر علوم گفت: اگر کشاورز و کشاورزی ما از روش های نوین استفاده کند به راحتی می توانیم با تولیدات کشاورزی کشورهای توسعه یافته رقابت کنیم.

غلامی با بیان اینکه ایران و مازندران بهترین شرایط را برای کاشت انواع محصولات کشاورزی داراست، گفت: تاکنون متاسفانه تنها بخش کوچکی از این استعداد و ظرفیت کشاورزی کشور و استان استفاده شده و برای حفظ محیط زیست و کشاورزی همه باید پای کار بیایند.

در این نشست تعدادی از اساتید و پژوهشگران حاضر دیدگاههای خود و مسایل و مشکلات دانشگاه را تشریح کردند.

وزیر علوم صبح دیروز دوشنبه سفر دو روزه اش به مازندران را با بازدید از دانشگاه جامع مازندران در بابلسر و گفت و گو با اعضای هیات علمی این دانشگاه شروع کرد. افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه ، ادای احترام به شهدای خوشنام آرمیده در پردیس آن، بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و گفت و گو با دانشجویان و اعضای هیات علمی و همچنین بازدید از دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل برنامه نخستین روز سفر دکتر غلامی بود.

وزیر علوم امروز با همراهی استاندار مازندران با حضور در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، چند طرح عمرانی این دانشگاه را افتتاح و با اعضای هیات علمی و تشکل های دانشجویی آن گفت و گو می کند.

بازدید از دانشگاه علم و فناوری مازندران واقع در شهرستان بهشهر در شرق مازندران و شرکت در نشست شورای اداری مازندران از دیگر برنامه های دومین روز سفر دکتر غلامی اعلام شده است.

اشتراک گذاری