امروز : 31 فروردین 1403

ششمین جلسه شورای اداری

ششمین جلسه شورای اداری

کد خبر : 85663 15 شهریور 1398اخبار تنکابن
پ

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان راس ساعت 10 روز جمعه مورخ 15/06/98 با حضور حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن ، روسای ادارات ، دستگاهها و ... در سالن اجتماعات هلال احمر شهرستان تنکابن برگزار گردید . ‎

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان راس ساعت 10 روز جمعه مورخ 15/06/98 با حضور حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن ، روسای ادارات ، دستگاهها و ... در سالن اجتماعات هلال احمر شهرستان تنکابن برگزار گردید .

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید و قرائت فرازی از وصیتنامه شهید والا مقام محمد صادقیان آغاز گردید.

 جناب آقای حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن :

سید امیر حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن در ششمین جلسه شورای اداری تنکابن:

حسینی جو ضمن تقدیر از همراهی و همکاری حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر و ستاد نماز جمعه در موضوعات شهرستانی ، بیان داشت : در دوره حضور حاج آقا پور اکبر بعنوان امام جمعه تنکابن شاهد همراهی ایشان در برهه های مختلف اعم از دوران سیل ، پیگیری موضوعات  عمرانی و ... بودیم و با وجود اختلاف سلیقه در برخی موضوعات، در مباحث اصلی شهرستان هیچ مناقشه ای وجود نداشته و از همراهی و همکاری ایشان تشکر و از قصور اینجانب نیز عذرخواهی میکنم.

عنوان امام جمعه تنها یک سمت و مقام است ،اما آنچه این سمت را در شهرستان موثر قرار می دهد فراهم نمودن زمینه همراهی آحاد مردم تنکابن است تا شهرستان از آن بهره برد.

حسینی جو با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که : "نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است" بیان نمود:  وقتی از نماز جمعه بعنوان قرارگاه فرهنگی تعبیر میشود به این معناست که مهمترین ،موثرترین و حساس ترین موضوعی که باید به آن توجه شود موضوعات اجتماعی و فرهنگی است که انشا ا... حاج آقا هدایتی با اشرافیتی که بر این موضوعات دارند با همراهی و همکاری عموم مردم مثمر ثمر خواهند بود.

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از توجه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و استان و تبریک به حجت الاسلام هدایتی بعنوان امام جمعه تنکابن بیان داشت: بی شک مسوولیت ایشان سخت تر است با شناختی که از منطقه دارند و بومی منطقه بوده و مردم شهرستان از ایشان انتظارات ویژه ای دارند.

شهرستان تنکابن باجمعیت تقریبی۱۷۰ هزار نفر و با ظرفیتهای بالقوه  اقتصادی ،گردشگری ،فرهنگی و... برای اینکه به شرایط بالفعل برسد، نیازمند همکاری عموم است.

توسعه در زیر ساخت اعم از آب ،برق و... لازم است اما توسعه باید در تعقل ،فکر و اندیشه ایجاد شود و بعنوان ید واحده ، اراده شخصی تبدیل به اراده عمومی گردد. باید منیت ها کنار گذاشته شود تا در مسیر اصلی قرار گیریم .

سید امیر حسینی جو در ششمین جلسه شورای اداری ضمن تقدیر و تشکر از همراهی کلیه ادارات ، نهادها ، شوراها و مردم شریف تنکابن در برنامه های هفته دولت و ایجاد امید و انگیزه ، بیان داشت : هیچ معجزه ای از بیرون اتفاق نمی افتد ، معجزه خود شما هستید اگر تلاش کنیم ، اختلافها کنار گذاشته شود و به همدلی توجه جدی گردد.

ایشان در ادامه فرمودند : فرمانداری شهرستان وظیفه ای جز خدمت به مردم ندارد ، فرمانداری یک ساختمان و مکان سخت افزاری است اما آنچه به آن وجهه نرم افزاری میدهد مدیران دستگاههای اجرایی هستند که سیاستهای دولت را

تبیین و تحقق می بخشند و موجبات رضایتمندی مردم را فراهم نمایند .

انشا ا... مکان نماز جمعه با حضور حاج آقا هدایتی مکانی برای تحقق سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی قلعه رئیس حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

ایشان ضمن تشکر از حضور مدیران و مسئولان ادارات شهرستان تنکابن  بیان داشتند : عزاداری برای امام حسین (ع) را عامل بیداری مسلمانان یاد کرد.

حجت الاسلام حسنعلی قلعه پیش ازظهر جمعه در ششمین نشست شورای اداری و مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان تنکابن ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) و قدردانی از زحمات حجت الاسلام پور اکبر امام جمعه سابق تنکابن در احیای نماز صبح در مساجد گفت: حساسیت دشمنان نظام اسلامی به عزاداری سید الشهدا برای نشانه گرفتن فرهنگ شهادت و مهدویت بسیار زیاد است زیرا دشمنان به خوبی می‌دانند که عامل بیداری مسلمانان، عزاداری امام حسین (ع) است.

قلعه با بیان اینکه فرهنگ شهادت و مهدویت چنان برشی دارد که هیچ کس جلودارش نیست، اضافه کرد: دشمن در کتاب «نقشه ای برای جدایی مکاتب» عنوان می‌کند که ما تصمیم گرفتیم تا با حمایت‌های مالی از سخنرانان، مداحان و برگزار کنندگان اصلی فرهنگ شهادت را سست و متزلزل کنیم.

رئیس حراست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه راهبرد دشمن بر اصل عزاداری نیست بلکه بر بانیان برگزاری آن است، تصریح کرد: تشخیص راهبرد دشمن در جامعه امروز به مراتب سخت‌تر از شناختن آن است.

وی با بیان اینکه در کشور، میزان تلاش برای ترویج شور حسینی بیشتر از شعور حسینی است، خاطر نشان کرد: این همان راهبرد دشمن برای کمرنگ کردن شعور و اندیشه امام حسین ع در کشور است.

قلعه ادامه داد: عده‌ای نا اهلان با برپا کردن چادری در کوی و برزن و پخش نوحه از بلندگو و چای و شربت، جوانان و نو جوانان را از شعور حسینی دور کرده اند.

این مسئول هشدار داد: انگلیس خبیث در حال برنامه ریزی بر روی تمام برنامه دینمان در تمامی زمینه هاست و ما باید نسبت به این راهبردها حواسمان جمع باشد و دقیقاً در مقابل این راهبردها حرکت کنیم.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ و شعار دادن عده‌ای در سنگر نمازجمعه اظهار داشت: طراحی دشمن به نحوی بی شرمانه بود که برخی در نمازجمعه که در نظام اسلامی تشکیل شد، بر علیه نظام شعار دادند.

قلعه در پایان سخنان خویش همدلی و وحدت را رمز موفقیت در برابر دسیسه‌های دشمنان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عبد العلی پور اکبر : حجت‌الاسلام عبدالعلی پور اکبر امام جمعه سابق تنکابن هم در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت :  مسئله ای بسیار مهم و اساسی که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم این است که سنگر نماز جمعه در طول تاریخ انقلاب بی نظیر بوده و این اجتماعی دینی و مذهبی در هیچ سنگر  دیگری قابل تحقق نیست.

وی افزود:  تمامی  مسئولان و مومنان باید تلاش کنند تا بر ارتقاء و شکوه این جایگاه و سنگر افزوده شود زیرا اگر این سنگر  تضعیف شود تاثیر  آن مستقیماً بر اسلام خواهد بود.

پور اکبر با بیان اینکه در هیچ شرایطی نباید نماز جمعه تضعیف شود ، اضافه کرد :  نماز جمعه سنگر انقلاب ، اسلام و نظام  بوده و نباید به هیچ عنوان بگذاریم این جایگاه ضعیف شود.

 امام جمعه سابق تنکابن با اشاره به انواع دسیسه ها  و طرح های دشمنان در عرصه‌های مختلف سیاسی ، امنیتی و اقتصادی و .. تصریح کرد :  تنها جایگاهی که می توان پاسخی دندان شکن به توطئه‌های دشمن داده و مردم را هوشیار کرد نماز جمعه بوده و این مهم بر اهمیت سنگر نماز جمعه می‌افزاید.

پور  اکبر ادامه داد :  غرب مازندران و به ویژه تنکابن برای ترقی و پیشرفت نیازمند تلاش و کوشش بوده و در بخش فرهنگی هم جای کار زیادی دارد زیرا جلساتی در این منطقه برگزار شد که هرگز تصور نمی شد در نظام جمهوری اسلامی برگزار شود و حرف‌هایی که هرگز انتظار نمی‌رفت در کشور اسلامی بیان شود اما در این شهرستان بیان شد.

وی اظهار داشت :  این منطقه از نظر فرهنگی با هجمه ی  زیادی  مواجه بوده و دشمن در این بخش در  این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده است.

امام جمعه سابق تنکابن با بیان اینکه درباره موضوع بدحجابی در این منطقه مسائل زیادی وجود دارد، تصریح کرد:  در دوره پهلوی هم  ،  این منطقه در شمال ایران محل  بی بند و باری و بی حجابی بوده و نقشه‌های زیادی را کشیده بودند که اکنون هم همان نقشه ها در حال پیاده شدن بوده و این مسائل فرهنگی باید با حساسیت پیگیری شود.

پورا کبر با بیان اینکه اقدامات عمرانی منطقه بایستی با جدیت پیگیری شود گفت : عقب ماندگی منطقه در بخش‌های مختلف با تلاش و پیگیری جبران می‌شود.

وی با تاکید بر این که با جدیت و تلاش همفکری  و همدلی این عقب ماندگی های عمرانی را می توان جبران کرد ، افزود:  در زمینه بهداشت واقعاً در این منطقه   با مشکل مواجه  بوده و هر روز مریض های این شهرستان باید به شهرستان‌های همجوار بروند و این کمبودها فقط در سایه همدلی و پیگیری مجدانه رفع خواهد شد.

 حجت الاسلام سید مهدی هدایتی امام جمعه شهرستان تنکابن :

 حجت الاسلام سید مهدی هدایتی امام جمعه شهرستان تنکابن در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بیان داشت :

از طرف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مسئولیت خطیر امامت جمعه به حقیر واگذار شده است و لذا جا دارد از همه عزیزان، دست اندرکاران، اعضای محترم شورای سیاستگذاری به ویژه ریاست محترم این شورا جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای حاج علی اکبری تقدیر و تشکر کنم. این مسئولیت ها به پاس خون شهیدان بدست آمده است و به همین خاطر بسیار سنگین می باشد. سلام و درود بر شهیدان و جوانمردانی که در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و سلام و درود بر جانبازانی که هنوز آلام زخم های دوران جبهه و جنگ را احساس می کنند.

ایشان در ادامه از همه امامان جمعه که در طول سالهای گذشته برای این شهرستان زحمت کشیدند تشکر کرد خصوصا از حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر تقدیر نمود و بیان داشت : انصافا  ایشان به طور جدی پیگیر حل مشکلات منطقه بودند.

وی افزود: همه ما باید ادامه دهنده راه امامان جمعه و شهدا باشیم . بنده به عنوان یک سرباز و از طرف تشکیلاتی که مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری می باشد وارد این عرصه شده ام . از جمله وظایف اولیه حقیر انطباق کارهای خود با سیاست های اعمالی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می باشد این شورا مستقیم از مقام عظمای ولایت دستور می گیرد لذا نباید بر تصمیمات و موضع گیری ها خرده گرفته شود. اینجانب باید سرباز ولایت باشم و جز این نمی شود و جز این نباید انتظار داشت. در نظام ما یک خط قرمز وجود دارد که نقطه قوت این نظام مقدس است و حقیر امروز در اولین خطبه خود به این خط قرمز می پردازم و آن ولی فقیه جامعه می باشد. ولایت فقیه خط قرمز است. احدی حق ورود به این خط را ندارد اگر کسی به خط قرمز نظام ورود پیدا کرد، ما نه تایید می کنیم و نه همکاری خواهیم کرد در نظام ولایی، امر امر ولایت است، دستور دستور ولایت است، نه یک قدم جلوتر حرکت می کنیم و نه یک قدم عقب تر می رویم چراکه امام جعفر صادق(ع) می فرماید: «پیشى گیرندگان بر آنان ، از دین بیرون رفته اند و باز ماندگان از آنان ، نابود شده اند و هم گامان با آنان ، به مقصود رسیده اند.»

حجت الاسلام هدایتی افزود: جایگاه مقدس نماز جمعه اقتضائاتی دارد ممکن است در بعضی از مسائل نظرات شخصی داشته باشم. اما از این به بعد نظر ها، نظرات جایگاه محسوب می شود. جایگاه می طلبد که موضع گیری های امام جمعه مطابق با جایگاه و تشکیلات و خطی که ولایت به ما یاد داده است باشد. این خط پوشش کامل دین است و همه افراد در آن اتفاق نظر دارند. شاید امامان جمعه گذشته در رسیدن به اهداف انقلاب و محقق کردن منویات مقام معظم رهبری سلیقه هایی داشتند، اینجانب نیز سلیقه ای دارم. هیچوقت نباید اصل را قربانی سلیقه ها کرد. اصل؛ نگاه به نظام است اصل؛ نگاه به دین است، معتقدم یک امام جمعه باید چشم و گوش و زبان نظام باشد. نباید درخواست داشت که این چشم ضعیف شود نباید درخواست داشت که این گوش کم شنوا باشد و این زبان از بیان و گویایی بیفتد. شایسته است که اگر نقدی داریم بدانیم اقتضای جایگاه چیست سلیقه های خود را تحمیل نکنیم و همیشه نسبت به اصول ثابت قدم بمانیم. اگر تنکابن بخواهد در امور فرهنگی و سایر امور به تعامل برسد لازمه اش تعامل و وحدت و یکدلی با تمامی مسئولین می باشد.

فصل جدیدی آغاز شده است و گذشته تمام شده است نگاه ما به گذشته نگاه خاص نیست. بنده در هیچ جناحی نیستم و تا حالا جناحی نبودم. اگر کسی جناحی بودن را به من نسبت دهد می توانم تهمت بودن آن را ثابت کنم. سرباز ولایت بودم و هستم و ان شاء الله به دعای خیر مردم سرباز ولایت خواهم ماند. لذا این وحدت و تعامل با مسئولین جهت پیشبرد امور منطقه؛ کسی را رنج ندهد چراکه دستور مقام معظم رهبری این است که این تعامل وجود داشته باشد و بین جامعه و نیروهای نظام دو قطبی ایجاد نشود حتی ایشان کار را تمام کردند و فرمودند انقلابی و غیر انقلابی و نفرمودند راست و چپ بلکه فرمودند ملاک و معیار انقلابی و غیر انقلابی است.

اشتراک گذاری
پیوند ها