En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران مطرح کرد:

فعالیت های فرهنگی موسسات غیردولتی در جامعه اثرگذارتر است

کد خبر : 85637 25 شهریور 1398فرهنگی
پ

احمد حسین‌ زادگان در بازدید از موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص)، فعالیت چنین موسساتی را برای بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی ضروری دانست و گفت: فعالیت های موسسات و مراکز غیردولتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی اثرگذارتر از فعالیت های نهادهای دولتی در جامعه است. ‎

احمد حسین‌ زادگان در بازدید از موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص)، فعالیت چنین موسساتی را برای بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی ضروری دانست و گفت: بسیاری از مشکلاتمان شاید به دلیل دوری از قرآن و آموزه های اهل بیت (علیهم السلام ) است زیرا اساسا انقلاب اسلامی از این طریق شناخته شده بود و مبنا بر آن بود که مشکلات را براساس یافته‌های قرآنی حل کنیم اما بهره کافی از آن نبردیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه قرآن خود عامل وحدت است، تصریح کرد: در بسیاری از موارد جاری استان برای حل مسائل کمبودهایی داریم و تلاش می کنیم تا از طریق دستگاه‌ های اجرایی و نهادها مشکلات را برطرف کنیم؛ بعنوان مثال در زمینه فضای مجازی سازمان تبلیغات، حوزه هنری و دانشگاه‌ ها را فعال تر کردیم اما چندان موفق نبودیم اما بنظر می رسد با وجود چنین موسساتی می‌توان امیدوار بود که به اهدف دینی و اجتماعی در جامعه دست یافت.

به گفته وی، با وجود اینکه مسائل فرهنگی در شمار برنامه های دارای اولویت مدیریت استان است اما به دلیل احساس نیاز جامعه بیشتر به مسائل اقتصادی و اجتماعی توجه شده و فعالیت تخصصی صورت نگرفته است.

حسین‌زادگان ادامه داد: از اینکه این موسسه دولتی نیست بسیار به جامعه کمک می‌شود زیرا اگر مسئله‌ای را بخواهیم با نام دولت بیان شود شاید اثر گذاری آن کمتر باشد بنابراین این موسسه غیردولتی نقش موثری در پیشبرد اهداف فرهنگی در جامعه خواهد داشت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بیشترین ظلم را از نظر قرآنی به خودمان روا داشتیم زیرا کمتر به آن توجه کردیم و جهت یافتن نسخه نجات بخش در جای دیگری به دنبال آن گشتیم، اظهار داشت: فعالیت های این موسسه در حوزه استکبار ستیزی ارزشمند است؛ نگاه علمی به قرآن در این موسسه موجب می‌شود تا ضمن افزایش غنای فرهنگی جامعه، برای مشکلات کشور و مردم راهگشا باشد.

استاندار مازندران تاکید کرد که با هدایت صحیح محصولات و پیام های فرهنگی در فضای مجازی و با هدف گروه‌های مختلف سنی شاهد اثرات مثبت آن در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه برای آنکه بتوانیم مفاهیم قرآنی را در قالب اجتماعی در فضای مجازی به دیگران انتقال دهیم نیاز به افرادی خردمند و صاحب دانش است تا تمامی موارد را لحاظ کنند، گفت: این مجموعه تمامی مسائل را ابتدا رصد می‌کند و با توجه به مقتضیات زمان و براساس اولویت‌هایی که در حوزه‌های اجتماعی و دینی است و با استفاده از بسترهایی همچون رسانه‌های مکتوب، فضای مجازی، رسانه‌های دیداری و شنیداری با جذابیت بیشتر به جامعه انتقال می‌دهد.

وی افزود: از این روشی که این موسسه استفاده می‌کند، می توان مشکلات اجتماعی و راهکارهای رفع آن را آسانتر به نسل جدید ‌رساند.

استاندار مازندران یادآور شد: در کارگروه‌های مختلف در بسیاری از موارد اعلام کردیم افراد غیردولتی و موسسات فرهنگی حضور پیدا کنند و در زمینه مشکلات اجتماعی بیشتر صحبت شود و در زمینه اقتصادی و دینی شبهات زیادی وجود داشته و حتی در خانه‌هایمان نیز رسوخ کرده و نسل جدید با مطالعه شاید به برخی خبرهای بی پایه توجه نکند.

حسین زادگان با بیان اینکه استانداری می‌تواند در زمینه بودجه و اعتبارات حمایت‌هایی را انجام دهد که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کند، افزود: اعتباراتی که به موسسات تعلق می گیرد باید در جای خود و بر اساس برنامه هزینه شود و نباید در هزینه کرد آن انحرافی صورت گیرد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری