امروز : 10 فروردین 1403

رئیس هیئت نجات غریق مازندران:

۳۷۵ سکوی دیده بان در نقاط حادثه خیز ساحلی مازندران نصب می شود

کد خبر : 85222 6 شهریور 1398
پ

رئیس هیئت نجات غریق مازندران گفت: قرار است ۳۷۵ سکوی دیده بان در ۳۷۵ نقطه حادثه خیز سواحل استان نصب شود. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بابلسر، نقی کریمیان در آیین افتتاحیه طرح ناجیان سبز که با حضور رئیس فدراسیون هیئت نجات غریق در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: سه هزار و ۵۰۰ ناجی غریق در سواحل استان  فعالیت می کنند که ۴۲۰ ناجی غریق در ۹۷ طرح دریای استان ، ۹۵۰ ناجی غریق در ۳۷۵ نقطه حادثه خیز دریا مستقر هستند و مابقی ناجیان غریق در بخش‌های خصوصی،ارگان‌ها ، سازمان‌ها و شهرداری مستقر هستند.

وی افزود: از ابتدای خرداد تا کنون یک هزار و ۵۰۸ نجات یافته داریم که از این تعداد ۷۹۰نفر آقایان و ۲۶۸نفر بانوان هستند.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران تعداد غریق استان در داخل و حومه طرح را ۲۳نفر اعلام کرد و افزود: نگاه ما در نجات غریق استان این است که به سمت بخش خصوصی بیشتر ورود کنیم و برای رسیدن به این هدف باید از شرکت ها و NGO استفاده کنیم تا مسائل را حل کنیم.

کریمیان گفت: از ابتدای خردادماه سال ۹۵ سه بار گلوگاه تا رامسر را پیاده پایش کردم و متوجه شدم ۸۰ درصد از سواحل به عنوان بهره بردار استفاده می کنند که هزینه آن به دوش دولت است.

وی تصریح کرد: اگر با این وضعیت جلو برویم برای پرداخت حقوق و مسائل تجهیزاتی با مشکل مواجه می شویم پس حمایت از بخش خصوصی را باید داشته باشیم تا مشکل ما حل شود.

رئیس هیئت نجات غریق استان مازندران با بیان اینکه با شرکتی وارد مذاکره شدیم. گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین نجات غریق استان، استانداری و شرکت منعقد شد و بر اساس این تفاهم نامه قرار است شرکت در قالب آموزش ورود پیدا کند که هم سفیران نجات غریق در سواحل باشند هم سفیران طبیعت سبز باشند که هر دو برای حفظ جان مسافران تلاش می کنند و برای مردم حائز اهمیت هستند.

کریمیان گفت: شرکت قرار است در ۳۷۵ نقطه حادثه‌خیز ۳۷۵ سکوی دیده‌بان استقرار دهد و همچنین در طول چهار ماه طرح دریا دو هزار دست لباس به ناجیان اختصاص دهد و ۲۵میلیارد ریال برای این طرح هزینه خواهد کرد.

اشتراک گذاری
پیوند ها