En امروز : 4 اردیبهشت 1403

رازجویان در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه عشایری و روستایی در تهران:

نمایشگاه عشایری و روستایی یک مزیت و پتانسیل برای استان است

کد خبر : 84683 25 مرداد 1398فرهنگی
پ

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه نمایشگاه عشایری و روستایی یک مزیت و پتانسیل می باشد که موقعیت استان را نشان می دهد، افزود: می توانیم با برنامه ریزی مناسب در این نمایشگاه ها از واردات محصولات خارجی خودمان را منفک و بی نیاز کنیم و این امر میسر نمی شود مگر آن که از حداقل ها؛ حداکثر استفاده را ببریم. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران که با همراهی مدیرکل روستایی در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه عشایری و روستایی حضور یافته بود با اشاره به اینکه نمایشگاه عشایری و روستایی یک مزیت و پتانسیل می باشد که موقعیت استان را نشان می دهد، افزود: ارائه امکانات، فرهنگ، آداب رسوم و همچنین تولیدات که در راستای اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه به داشته های داخلی می باشد از دیگر مزیت های این نمایشگاه می باشد بطوریکه می توانیم با برنامه ریزی مناسب در این نمایشگاه ها از واردات محصولات خارجی خودمان را منفک و بی نیاز کنیم و این امر میسر نمی شود مگر آن که از حداقل ها؛ حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود: زندگی عشایری روستایی با مشقت های فراوانی صورت می گیرد که تولیدات محصولات و معرفی آن ها می تواند زندگی سخت و مشقت بار عشایری و تولیدات آنان را به جامعه معرفی کند که با کوچ از نقطه ای به نقطه ای دیگر امرار معاش می کنند.

رازجویان در ادامه یادآور شد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند انگیزه ای برای عشایر و روستائیان باشد که مسئولین و مدیران به زندگی و دغدغه آنان توجه دارند و این قشر هم دیده می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی متکی بر مردم می باشد. مردم اصل لاینفک جمهوری اسلامی می باشند لذا از آن ها که در بهترین نقاط زندگی می کنند تا عشایری که در بد ترین موقعیت ممکن زندگی می کنند تمامی این اقشار در کنار هم باید قرار گیرند.

 

 

وی گفت: در نمایشگاه امروز هر استانی با آداب و فرهنگ خودش حضور دارد. تولیدات و زندگی عشایری روستایی خویش را در معرض نمایش مردم و رسانه ها قرار داده در همین راستا بهتر بود تمامی دستگاه های اجرایی استان مازندران در این نمایشگاه حضور می یافتند و تنها بسنده کردن به بیست و اندی غرفه آن هم در موقعیت مکانی نا مناسب زیبنده استانی همچون مازندران با پتانسیل های فراوان در این بخش نبوده است.

 

 

مهدی رازجویان اظهار کرد: سازمان برنامه بودجه استان مازندران همکاری مناسبی در برگزاری و حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه نداشته است و اداره کل روستایی استانداری مازندران با کمترین اعتبار این نمایشگاه را برگزار نمود که برگزاری نمایشگاه روستایی عشایری در موعد دیگری در مازندران جهت معرفی پتانسیل های عشایری و روستایی استان یکی از برنامه های مهم و پیش رو می باشد که بتوانیم به نوعی با جلوه و معرفی شایسته تری در چنین رویداد هایی حضور پیدا کنیم.

 

 

 

وی افزود: استان مازندران از ضعف مارکتینگ و برندسازی رنج می برد و به این مقوله در سال های گذشته توجه آن چنانی نشده است و عدم شناسایی بازارهای هدف و برنامه ریزی مناسب برای نحوه تولید و شناسایی بهتر بازارهای هدف از جمله راهبردهایی می باشد که می بایست به آن توجه جدی گردد.

اشتراک گذاری