En امروز : 31 فروردین 1403

نوید استاندار برای تشکیل هلدینگ سرمایه گذاری مازندران:

حسین زادگان: برای تشکیل هلدینگ سرمایه گذاری همه فعالان و تشکل های اقتصادی موثر مازندران مشارکت کنند

کد خبر : 84679 24 مرداد 1398فرهنگی
پ

مقام عالی دولت در استان در جلسه هلدینگ سرمایه گذاری مازندران گفت: با مطالعات انجام شده، مدلی از یک هولدینگ سرمایه گذاری تعریف شده است و در تلاشیم با دعوت از سرمایه گذاران موفق استان با سهم آورده و سرمایه گذاری اولیه و تسهیلات بانک های داخل و خارج کشور به سمت پروژه های بزرگ در بخش های مختلف حرکت کنیم. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه تشکیل هلدینگ سرمایه گذاری مازندران با اعلام این خبر گفت: جزییات سرمایه گذاری در رشته ها و حوزه های مختلف در هلدینگ سرمایه گذاری مازندران که مدل بومی شده یک شرکت موفق است که توسط یک فعال اقتصادی مازندرانی در صنایع معدنی و فلزات در استان کرمان به اجرا گذاشته شد بزودی اعلام می شود.

وی در این جلسه با اشاره به این که امروز در جمع سرمایه گذاران موفقی هستیم که برای خود مسئولیت اجتماعی قائل هستند، گفت: در مازندران خلاء یک شرکت، نهاد و موسسه کلان تحت هر عنوان که استان را پشتیبانی کند و مشکل ما را در مسیر سرمایه گذاری های مهم حل نماید، شاهد هستیم.

حسین زادگان به وجود برخی شرکت های بزرگ تولیدی صنعتی در استان های دیگر اشاره کرد و یادآور شد: صنایع بزرگ در مازندران به دلایل مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... رشد چندانی نداشته است و در حوزه تجارت و سرمایه گذاری و نیز علیرغم وجود چند بندر، همسایگی با کشورهای دارای ظرفیت های مطلوب بازار، مواهب طبیعی و خدادادی و موقعیت جغرافیایی به عنوان کریدور شمال جنوب و حلقه اتصال چند استان و جذابیت های گردشگری در این حوزه ها نیز بجز چند مورد؛ توفیق در خور توجهی نداشته ایم.

استاندار با بیان این که با موانع و مضایق موجود شاهد هستیم که در استان های دیگر به نسبت؛ سرمایه گذاری های نسبتا خوبی صورت می گیرد و از نظر اقتصادی این استان ها برخوردارترند، عنوان کرد: همواره ضرورت تشکیل هلدینگ سرمایه گذاری مازندران را در دوره مسئولیت خود برای انجام فعالیت های اقتصادی بزرگ حس کرده ایم و بر تحقق آن تاکید داریم.

حسین زادگان با بیان این که مذاکرات مقدماتی برای تحقق این مهم را با یکی از سرمایه گذاران موفق مازندرانی که در حوزه صنعت، معدن و فلزات به اقتضای استان های هدف توفیقات چشمگیری داشته است را انجام داده ایم، افزود: باید حلقه های نخستین تشکیل این هلدینگ، برنامه ها، اهداف، فرآیندها و استراتژی های این مجموعه درست و اصولی شکل بگیرد تا با توفیق همراه باشد.

وی با اشاره به این که برآن شدیم تا با توجه به مختصات و ظرفیت های استان و ضرورت بومی کردن روش های تشکیل این هلدینگ از طرف مجموعه یادشده به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم، عنوان کرد: تمهید مقدمات در این راستا صورت گرفته است و جلسات و مذاکرات نخست برای انجام کارهای مقدماتی و بحث و بررسی در خصوص مزیت های استان، هدف گذاری ها و تعیین الزمات، دستگاه های ذی مدخل و ... تشکیل شده است.

استاندار با اشاره به این که مجموعه مطالعات نظیر میزان تولید ناخالص استان، آخرین وضعیت اقتصادی مازندران، حجم سرمایه گذاری لازم برای توسعه استان و شیوه های دست یابی به هدف صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: این کار بزرگ؛ بسیاری از مشکلات سرمایه گذاری در استان را حل خواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان گفت: مازندران برای پیشرفت و اعتلا در حوزه های مختلف سرمایه گذاری با پشتیبانی هلدینگ نیاز به حجم مشخصی از مشارکت و سرمایه گذاری دارد که انتظار داریم همه فعالان اقتصادی مجدانه برای تحقق آن به میدان بیایند و بنده بعنوان استاندار و شهروند مازندران با همه توان کمک خواهم کرد.

استاندار مازندران افزود: مازندران باید بدست مازندرانی ها توسعه پیدا کند و لازمه این امر گام برداشتن با برنامه صحیح، اصولی و علمی در مسیر سرمایه گذاری های کلان است.

گفتنی است؛ در پایان هیات موسس هلدینگ ثروت آفرینی مازندران با حضورجمعی ازفعالان بخشهای مختلف اقتصادی استان جهت راه اندازی این هلدینگ مصوب شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری