En امروز : 4 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان:

با مشارکت مردم و سمن ها می توان به پیشبرد امور امیدوار بود / تقسیم مازندران به شرقی و غربی به زیان استان و توسعه پایدار آن است / گردشگری در مازندران باید اقتصادی شود

کد خبر : 84561 20 مرداد 1398فرهنگی
پ

احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران و رئیس شورای اداری استان در این جلسه بر توسعه و بهره گیری از ظرفیت های استان از جمله گردشگری، معادن و بنادر و همدلی و وفاق و اجتماع محور کردن امور تاکید کرد. ‎

 

احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: ما در استان مازندران سه بندر برای ایجاد منطقه آزاد داریم ولی اختلاف سلایق داخلی در استان باعث شده تا هیچ یک از این بنادر تاکنون به عنوان منطقه آزاد مصوب نشود و این اختلافات به عنوان مانع اصلی در عدم برخورداری مازندران از منطقه آزاد عمل کرده و مانع برخورداری استان از این زیرساخت مهم توسعه ای شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران ارائه طرح سه لکه ای برای ایجاد منطقه آزاد در استان را در دوره جدید با توجه به همین اختلاف سلایق داخلی دانست و گفت: پیشنهاد ما برای برخوداری از منطقه آزاد بهره مندی هر سه بندر استان با اهداف مختلف از این مصوبه است و این پیشنهاد را با توضیحات خدمت رئیس جمهوری و معاون اول ایشان رساندیم که با استقبال مواجه شده است.

حسین زادگان تقسیم مازندران به شرقی و غربی را به زیان استان و توسعه پایدار آن دانست و تاکید کرد: پیشنهاد ما در باره منطقه آزاد سه لکه ای تا به اینجای کار مورد موافقت نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی نیز قرار گرفته است.

وی با بیان این که داشتن منطقه آزاد برای مردم استان مازندران به یک اولویت مهم تبدیل شده است، گفت: ظرفیت های بسیاری با توجه به شرایط جنگ اقتصادی در بندرهای مازندران وجود دارد که بهره گیری از آنها نه تنها کمک خوبی برای توسعه و اقتصاد استان است، بلکه می تواند کمک کار مهمی در شرایط اقتصادی کنونی برای کشور باشد.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به ضرورت حل مسایل مرتبط با پسماند و عزم استان بریا ساماندهی این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: حل این معضل دیرینه هم اولویت مهم و دغدغه اصلی مسئولان است و اکنون تمرکز بر این است که ساخت نیروگاه های زباله سوز بهترین روش برای حل مشکل زباله در مازندران محسوب می شود چرا که علاوه بر حل مشکل انباشت و آلودگی های ناشی از زباله، می تواند کمبود تولید برق در استان را هم تامین کند.

حسین زادگان استقرار و ایجاد نیروگاه های زباله سوز را نیازمند ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش دانست و افزود: افزایش بهای برق خریداری شده یکی از مهم ترین مشوق های اصلی سرمایه گذاران خواهد بود که از سوی رئیس جمهور و وزیر نیرو نیز استقبال شد و نیازمند مصوب شدن است که پیگیری می شود.

هم اکنون در دو شهر ساری و نوشهر نیروگاه زباله سوز با تامین اعتبارات دولتی در دست احداث است و قرار است برای تعداد دیگری از ۲۲ شهرستان مازندران هم این طرح مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که توسعه را می بایست اجتماع محور کنیم که این مهم نیاز به نهادینه کردن ضرورت ایفای نقش مردم در امور در جامعه دارد، یادآور شد: نقش سمن ها و مردم بسیار مهم و اثرگذار است و عضویت ۱۲۰ هزار دانش آموز در سمن ها را هدف گذاری کردیم و ساماندهی سمن های تخصصی از جمله اهداف مشارکت اجتماعی در استان است.

وی با بیان این که 70 واحد صنعتی در استان طی ماه های اخیر از تملک بانک ها خارج گردید، گفت: وفاق و همدلی حلقه مفقوده توسعه یافتگی در کشور می باشد. از منابع قدرت می بایست برای توسعه مازندران استفاده لازم بعمل آید.

استاندار به ظرفیت های بالای معدنی مازندران اشاره و بر توسعه و استفاده متوازن و سازگار با محیط زیست در این حوزه تاکید کرد.

 

حسین زادگان با اشاره به این که مقدمات برگزاری نمایشگاه صنایع گردشگری در غرب استان با کشور های همسایه نیز درحال تمهیداست، افزود: باید ظرفیت گردشگری را توسعه دهیم و با تسهیلات ارزان قیمت بتوانیم گردشگری را در استان اقتصادی کنیم.

وی با بیان این که دنبال مدلی هستیم که حمل مسافر را از راه دریایی انجام دهیم و پروژه های جدید در حوزه شیلاتی سرمایه گذاری نماییم، گفت: سواحل استان بطور کامل باید آزادسازی شود تا مردم از آن برخوردار گردند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری