En امروز : 31 فروردین 1403

معاون رئیس جمهوری:

طرح زیست محیطی جاده تنکابن - قزوین بزودی تعیین تکلیف می شود

کد خبر : 83856 27 تیر 1398فرهنگی
پ

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور اعلام کرد: عملیات اجرایی بخشی از جاده تنکابن - الموت به قزوین که به دلیل نداشتن طرح مطالعات زیست‌محیطی متوقف شده‌بود، بزودی تعیین و تکلیف می‌شود. ‎

عیسی کلانتری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از جاده در حال ساخت تنکابن - الموت و قزوین در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: بخش اعظم این جاده در حال ساخت که طرح مطالعات زیست‌ محیطی آن از قبل اخذ شده‌ بود بدون مشکل در حال ساخت و تکمیل است و تعیین و تکلیف بخش کوتاهی از این جاده که طرح مطالعات زیست محیطی آن اخذ نشده‌ بود در آینده تعیین و تکلیف خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری گفت: در قسمت‌هایی که مطالعات زیست‌ محیطی آن انجام شده، عملیات عمرانی، ساخت تونل‌ها و زیرسازی آن ها بدون هیچ مشکلی می تواند ادامه یابد.

کلانتری افزود: اما در بخش بالادست که مطالعات زیست‌ محیطی ندارد و بین استان‌های مازندران و قزوین قرار دارد باید کاملاً با حساسیت بالا و کیلومتر به کیلومتر مورد بررسی قرار گیرد و سپس نظر نهایی صادر شود.

 این محور به طول ۱۶۴ کیلومتر در ۶ فاز ساخته می‌شود و اخیراً هم ۲ دستگاه تونل به طول ۸ کیلومتر تکمیل شده و ۴ دستگاه تونل دیگر هم در حال ساخت است.

برای حفاظت از حیات وحش هم ۵ دستگاه گالری برای عبور حیات وحش در کیلومتر ۴۴ تا ۵۳ در منطقه قزوین احداث شده و همچنین قرار است ۲ ایستگاه پایش تصویری هم در طول مسیر احداث شود.

هم اکنون از ۳۵ کیلومتر ابلاغی این جاده در مازندران ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴ کیلومتر بر اساس نقشه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی هم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری