En امروز : 10 فروردین 1403

مدیر عامل بنیاد برکت در ساری، بیان کرد:

پیش بینی 2000 اشتغال مستقیم با اجرای 800 طرح اشتغال برای 4 شهر مازندران / درخواست 1400 طرح جدید اشتغال برای 8 شهر دیگر مازندران از سوی استاندار

کد خبر : 83832 26 تیر 1398فرهنگی
پ

سعید جعفری، مدیر عامل بنیاد برکت یادآور شد: از نگاه استاندار مازندران که اشتغال خرد را در جهت رونق و تقویت کسب و کار حمایت می نماید، قدردانی می کنیم و در کنار ایشان به توسعه اشتغال و رفع محرومیت از استان مازندران کمک خواهیم نمود. ‎

سعید جعفری، مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در دیدار با استاندار مازندران، هدف از حضور در استان را پیگیری طرح های بنیاد برکت در مازندران و ارایه گزارش به مقام عالی دولت در استان در این راستا عنوان کرد و گفت: در حوزه عمرانی از 282 پروژه با رقمی مجموعا بالغ بر 55 میلیارد تومان که در تعهد بنیاد برکت در استان بوده است، 174 پروژه را تکمیل کرده ایم و مابقی نیز در دست اقدام است و از رقم یاد شده به بالغ بر 38 میلیارد تومان از تعهدات عمل شده و مابقی نیز به تناسب پیشرفت فیزیکی در ارتباط با دستگاه های متولی عمل می شود.

وی پروژه های راه، برخی پروژه های فرهنگی و مذهبی و 53 مدرسه به عنوان عمده ترین پروژه ی همکاری یاد کرد و افزود: 9 مدرسه از این تعداد در حال ساخت است که 5 مدرسه تا مهرماه امسال در مناطق مختلف استان تکمیل می شود و به بهره برداری می رسد.

سعید جعفری همکاری بین بنیاد برکت و استان را در حوزه مساجد و ساخت مدارس بسیار مطلوب ارزیابی کرد و با بیان این که مازندران در شمار 5 استان کشور از نظر تعداد پروژه های مدارس در حال ساخت با همکاری بنیاد است، اظهار داشت: در بحث اشتغال، کار ما بنگاه محور است و در سنوات گذشته با بنگاه های بسیاری در استان مشارکت کردیم و با برخی هنوز کار می کنیم و محورهای همکاری مشارکتی طرح 70 میلیاردی را نیز بزودی اعلام می کنیم.

مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ادامه داد: در بخش اجتماع محور نیز به عنوان یک نهاد توسعه گر، با اهلیت سنجی و آموزش در صورت نیاز؛ فرد را در چرخه اشتغال قرار می دهیم و غایت این فرآیند باید ایجاد اشتغال پایدار و معیشت پایدار بر اساس حمایت ما از تسهیل گران و مجریان جامعه هدف طرح اشتغال باشد تا محصول بدرستی به بازار برسد و این چرخه تداوم یابد.

وی ابراز داشت: شکل گیری مشاغل پایدار و متناسب با شرایط منطقه از اهداف و برنامه های بنیاد برکت در این حوزه است. جعفری با اعلام این که 590 طرح اشتغال در شرق مازندران اجرا شده است، عنوان کرد: 17.5 میلیارد تومان بنیاد برکت در 590 طرح آورده داشته است و 45 میلیارد تومان برای اشتغال 710 نفر بطور مستقیم از سوی بنیاد برکت در این منطقه سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به این که امسال نیز 800 طرح اشتغال را برای 4 شهر مازندران ( بویژه شهر سیل زده سیمرغ ) منظور کرده ایم و پیش بینی 2000 اشتغال مستقیم با سرمایه گذاری 90 میلیارد تومان از سوی بنیاد، با آورده متقاضیان و تسهیلات بانک ها در این طرح ها می شود، تصریح کرد: از سوی استاندار مازندران 1400 طرح برای 8 شهر دیگر درخواست شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت با اعلام این که از 800 طرح یاد شده 54 طرح امسال به نتیجه رسیده است و 21 طرح اشتغالزایی هم در آستانه راه اندازی است، بیان داشت: سامانه یی را طراحی کرده ایم که تمامی اقدامات از آغاز تا پایان در آن ثبت و رصد می شود و بزودی اجرای طرح ها شتاب می گیرد.

وی با بیان این که اقدام به ایجاد اشتغال کار اصلی ماست و پرداخت وام یک فرآیند در این مسیر است، گفت: روی فروش و بازار محصولات داریم کار می کنیم و اگر زمینه فروش وجود داشته باشد کارآفرینان را حمایت می کنیم.

مدیر عامل بنیاد برکت یادآور شد: از نگاه استاندار مازندران که اشتغال خرد را در جهت رونق و تقویت کسب و کار حمایت می کند قدردانی می کنم و در کنار ایشان به توسعه اشتغال و رفع محرومیت از استان مازندران کمک خواهم نمود.

اشتراک گذاری