امروز : 7 اردیبهشت 1403

همایش بزرگداشت روز دهیار در چمستان

کد خبر : 83805 17 تیر 1398
پ

همایش بزرگداشت روز دهیار در چمستان برگزار شد. ‎

 

همایش بزرگداشت روز دهیار در چمستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نور،همایش بزرگداشت روز دهیار با حضور دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،دکتر اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد،معاون فرماندار،بخشدار،شهردار،اعضای شورای شهر و شورای بخش و بیش از ۱۰۰ دهیار،کارشناس فنی و کارشناس مالی روستاهای بخش چمستان برگزار شد.
حسین هزارجریبی بخشدار چمستان: دهیاران بازوان اصلی بخشداری هستند.
بخشدار چمستان در همایش دهیاران بخش چمستان که بمناسبت روز دهیاری ها، با حضور دکتر اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور، معاون فرماندار،دهیاران،کارشناسان فنی و مالی روستاهای بخش چمستان برگزار شد ضمن تبریک این روز به همه زحمت کشان عرصه خدمت رسانی در روستاها عنوان کرد:از حضور نماینده محترم، فرماندار پرتلاش و دیگر عزیزان در این همایش سپاسگزارم امروز خداوند را شاکریم که دهیاران ما علیرغم کمبودها و مشکلات به فعالیت های عمرانی و خدمت رسانی به مردم شریف بخش چمستان مشغول هستند و این جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.
حسین هزارجریبی در ادامه گفت: بخش چمستان دارای 90 روستاست که در این بین 78 روستا دارای شورای اسلامی هستند،تعداد اعضای شورای اسلامی روستاهای آهودشت و جوربند 5 نفره است. 72 دهیار،12 کارشناس مالی و 13 کارشناس فنی در بخش عمران و آبادانی و کارهای فرهنگی و اجتماعی روستاهای خود گام های موثر و خوبی برداشتند.
نمانده عالی دولت در بخش چمستان با اشاره به نهضت زیباسازی و اجرای طرح های هادی تصریح کرد: دهیاران محترم با تدابیر و رهنمودهای موثر دکتر شادمان فرماندار محترم توانستند در پیشبرد کارهای عمرانی بخش چمستان از جمله طرح های هادی روستاها عملکرد خوبی داشته باشند، طرح هادی 10 روستا در فاز اول و برخی روستاها در فاز دوم و سوم به بهره برداری رسیده است.در حال حاضر 19 روستای ما در حال اجرای کانیگو و زیرسازی برای آسفالت می باشند، آسفالت روستاهای مرداب و بریکلا انجام و روستای جوربند در حال اتمام می باشند و زیرسازی برای اتمام آسفالت در فازهای اول و دوم روستاهای ایرکا،سنگتاب،شیرکلا،دارکلا،تورانکلا و معصوم آباد هم در مرحله انجام است.
بخشدار چمستان با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه برق،گاز و روکش آسفالت یادآور شد: در مورد حل مشکل ضعف ولتاژ برق در بخش چمستان، 243 ترانس مشارکتی در طول 2 سال نصب شد، هم اکنون پروژه روکش آسفالت محور توریستی و کوهستانی واز در حال انجام است مردم این منطقه بزودی از نعمت گاز هم که حاصل تلاش و پیگیری نماینده و فرماندار محترم است بهره مند خواهند شد.
هزارجریبی پیرامون جاده آمل به چمستان که جزء مطالبات بحق مردم است اظهار داشت: این پروژه هم با اهتمام جدی مسئولان و پمانکار پروژه در باند شمالی محور آلشرود به چمستان در حال انجام است.
بخشدار چمستان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی گفت: 3 دهنه چاه کشاورزی در روستاهای تورانکلا، انبارده و کراتکتی حفر گردید، طرح لاینینگ انهار زراعی در 3 روستا و سردهنه زراعی در2 روستا به اتمام رسید. دهیاری ها با کمترین منابعی که داشتند ساماندهی رودخانه ها را در بارندگی هایی که داشتیم انجام دادند. در 4 ماه قبل پروانه ای برای گلخانه به متراژ 11650 مترمربع صادر شد که فضای سالن آن 4075 متر است و کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
حسین هزارجریبی در پایان با تشکر از دهیاران گفت: جا دارد از دهیاران محترم تقدیر و تشکر کنم، این عزیزان در تمام کارها کمک حال بخشداری بودند و بازوان اصلی بخشداری هستند. با توجه به اینکه برخی روستاها کمترین درآمد را دارند و برخی دهیاران حقوق چند ماه خود را هنوز دریافت نکردند ولی با تمام وجود کار میکنند تا مردم روستاهای بخش چمستان طعم شیرین خدمت رسانی که همان حس رضایت از دولت و نظام را در پی دارد حس کنند.
فرماندار شهرستان نور در این مراسم خطاب به دهیاران گفت: کار شما کار سختی ست، فضای روستا فضایی با محدودیت های جدی و امکانات کم است
به میزان اهتمام و وقتی که می گذارید حق شما ادا نمیشود اما همه ما بر این باوریم که تا رسیدن به نقطه اوج هر موضوعی نیاز به تلاش است.
علی شادمان با اشاره به پروژه های در حال انجام اظهار داشت: خداوند را شاکریم که چرخ توسعه شهرستان شتابان به پیش می رود و موجی از توسعه در حال شکل گیری ست، پنجاه درصد از روستاها در حال اجرای طرح هادی می باشند روستاهایی که می خواهند شان روستایی پیدا کنند، در شش روستا تار نوری به درون خانه ها انتقال پیدا کرد، پروژه محور آلشرود به چمستان، روکش آسفالت محور لاویج بطول 8 کیلومتر، محور واز بطول 6 کیلومتر، شبکه گذاری حدود 16 هزار متری آب دهستان لاویج، اینها همه نشان دهنده یک حرکت و جهش مثبت در توسعه بخش چمستان است.
نماینده عالی دولت در شهرستان نور در پایان خاطرنشان کرد: دولت در شرایط سخت مالی قرار دارد دشمن تمام هجمه ها را علیه دولت انجام می دهد اما خدمات دولت در کشور و در شهرستان ما ادامه دارد، آن هم به تعادل و عدالت محورانه در بخش های مختلف شهرستان در حال کارشدن است.پرچم دار این خدمات شما دهیاران هستید، دهیاران ما ایثارگری می کنند به دلیل همه رنج هایی که به عشق مردم و در جهت رضایت خداوند انجام می دهید صمیمانه سپاسگزارم.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در این همایش عنوان کرد: دهیاران عزیز مسئولیت شما بسیار سنگین است، امکانات شما اندک است. کارکردن در شرایطی که امکانات کم است سخت است اما اگر نوع نگاه خدمت گزاری و جهادی باشد مطمئن باشید که انسان ها می توانند کارهای سخت را آسان کنند.
علی اسماعیلی در ادامه افزود: دهیاران ما به دو مرجع پاسخگو هستند اولا مردم  و شورای روستا و بخش دیگر باید به حاکمیت و مراجع بالاتر پاسخگو باشند  پس در این شرایط دهیاران عزیز باید توجه ویژه به اجرا و رعایت درست قانون داشته باشند.
نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به نقش مدیریتی دهیاران خاطرنشان کرد: روستاهای ما تولید کننده هستند اگر روستاهای ما دست از تولید بردارند شهرها دچار مشکلات اساسی خواهند شد، پس اقتصاد روستا بسیار مهم است دهیاران اولویت اول اقتصاد روستا باشد، عمران و آبادانی و زیباسازی روستاهای ما هم بسیار حائز اهمیت است.این کارها اتفاق نمی افتد مگر با خلاقت و مدیریت درست، پس رشد و توسعه بخش چمستان در دستان شما دهیاران است.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها