En امروز : 1 اردیبهشت 1403

حسن نژاد در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

مدیران فرهنگی باید اثربخش باشند / ضرورت ایجاد زمینه برقراری ارتباط هوشمندانه بین دستگاه‌های فرهنگی

کد خبر : 83758 23 تیر 1398فرهنگی
پ

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مازندران در این مراسم بر ضرورت ایجاد زمینه برقراری ارتباط هوشمندانه بین دستگاه‌های فرهنگی از طریق حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: افرادی که در حوزه مدیریت فرهنگی قرار می‌گیرند مسئولیت سختی را در پیش دارند و باید نگاه عالمانه نسبت به مسائل داشته باشند. انتظار از مدیران فرهنگی اثر بخش بودن است. ‎

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مازندران در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر ضرورت ایجاد زمینه برقراری ارتباط هوشمندانه بین دستگاه‌های فرهنگی از طریق حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: حوزه فرهنگی جایی برای فعالیت سیاسی نیست و ارشاد نیز باید کارکردی غیر سیاسی داشته باشد.

حسن نژاد با بیان اینکه زبان هنر و جوهر هنر فرصتی مغتنم برای معرفی، شناساندن، تبیین و ترسیم هویت و زندگی بشری است، گفت: برقرار کردن ارتباط بین پدیده‌ها بسیار سخت است که مطمئن هستم هیچ ابزاری جز هنر نمی‌تواند این وظیفه را انجام دهد.

وی از اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان معلمان جامعه یاد کرد و افزود: این قشر اهل تکریم هستند زیرا وظیفه آنان ساختن و شکل دادن به روح جامعه است و باید رسالت آنان و شرایط شان را درک کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران افزود: افرادی که در حوزه مدیریت فرهنگی قرار می‌گیرند مسئولیت سختی را در پیش دارند و باید نگاه عالمانه نسبت به مسائل داشته باشند انتظار از مدیران فرهنگی اثر بخش بودن است.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه مدیر فرهنگی باید تفکر استراتژیک داشته باشد، ادامه داد: یک مدیر فرهنگی بایستی همه ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و قابلیت‌های موجود را در حوزه مدیریت خود و در عرصه جغرافیایی به کار بندد تا کارهای اثرگذاری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه انسجام فرهنگی در هر جغرافیایی از نیازهای اساسی است، افزود: نباید در حوزه فرهنگی از نیروهای بی تجربه استفاده کرد و باید قابلیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی نیروی انسانی در جذب آنها مورد توجه باشد.

حسن نژاد بر لزوم ایجاد زمینه گفتگو بین مجموعه‌های فرهنگی برای پیشبرد این حوزه به همت دستگاه فرهنگ و هنر استان تاکید کرد و گفت: جامعه فرهنگی استان یک جامعه اداری نیست و باید زمینه بروز اندیشه‌های این قشر با هدف ایفای نقش فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اظهار کرد: در استانی با قابلیت گردشگری هستیم و امسال علیرغم حوادث غیرمترقبه، شاهد رشد حدود ۹ درصدی گردشگر بودیم که حضور گردشگران در استان نیازمند پیوست فرهنگی است و می‌طلبد ارشاد استان پیش قدم شود.

در این مراسم عباس زارع، به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی معارفه و از تلاش های محمود شالویی در زمان مسئولیتش قدردانی شد.

 

در این 

اشتراک گذاری