En امروز : 31 فروردین 1403

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

رایزنی های لازم با اتاق بازرگانی برای شناسنامه دار شدن فرش مازندران صورت گرفت

کد خبر : 83635 18 تیر 1398فرهنگی
پ

سمیه قاسمی طوسی در نشست صمیمی با اعضای فعال اتحادیه‌های آرایشگران، خیاطان، فرشبافان و تاکسی ‌رانان در اتاق اصناف مازندران ، افزود: با تاکید استاندار مازندران؛ با اتاق بازرگانی رایزنی های لازم صورت گرفت تا فرش‌های مازندران شناسنامه‌دار شود و هنرمندان ما بتوانند آثار خود را در نمایشگاه های داخلی و خارجی با برند مازندران به فروش برسانند. ‎

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه دغدغه فرشبافان استان، نبود شناسنامه و برندسازی در فرش است، افزود: با تاکید استاندار مازندران؛ با اتاق بازرگانی رایزنی های لازم صورت گرفت تا فرش‌های مازندران شناسنامه‌دار شود و هنرمندان ما بتوانند آثار خود را در نمایشگاه های داخلی و خارجی با برند مازندران به فروش برسانند.

سمیه قاسمی طوسی در نشست صمیمی با اعضای فعال اتحادیه‌های آرایشگران، خیاطان، فرشبافان و تاکسی ‌رانان در اتاق اصناف مازندران در خصوص ظرفیت ها، توانمندی ها و دغدغه‌های آنان به گفتگو پرداخت.

وی گفت: کار دولت تسهیل گری و زمینه سازی برای تحقق برنامه های بخش خصوصی و تولیدگران حوزه های مختلف است و استاندار بر حذف بوروکراسی های زائد و صدور مجوز برای سرمایه گذاری های توسعه ای خصوصا حمایت از تولید و اشتغال خرد و خانگی و بانوان تاکید دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: زنان شاغل در حرف مختلف، در عین حال که می‌خواهند عزت و سرافرازی خانواده خود را تحت مسائل حاشیه‌ای قرار ندهند؛ به دنبال این هستند که منبع درآمدی پایداری داشته باشند.

قاسمی طوسی راه اندازی انجمن فرش دست بافت در اتاق بازرگانی استان را گامی موثر در تقویت این صنعت در مازندران برشمرد و بیان کرد: بسیاری از بانوان شاغل در صنوف بعنوان الگو مطرح هستند؛ بطور مثال در اتحادیه فرشبافان هنرمندان خوبی داریم؛ بر همین اساس با اتاق بازرگانی رایزنی کردیم تا فرش مازندران به نام همین استان شناسنامه‌دار شود و هنرمندان ما بتوانند آثار خود را در نمایشگاه های داخلی و خارجی با برند مازندران به فروش برسانند و هنرمندان فرش این استان نیز معرفی شوند.

وی بیان کرد: برخی از بانوان مایل هستند که اشتغال خانگی داشته باشند و در کنار خانواده کار کنند، به همین دلیل نیز با بانک‌ها صحبت شد که تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای در اختیار متقاضیان مشاغل خانگی بویژه زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست، قرار دهند.

گفتنی است؛ در این نشست، تعدادی از فعالان اتحادیه‌های فرش، آرایشگری، خیاطی و تاکسی ‌رانی به بیان پیشنهادها و دغدغه‌های خود پرداختند و موانع و مسایل این حوزه ها را بیان کردند.

اشتراک گذاری