امروز : 1 اردیبهشت 1403

فرماندار ساری تاکید کرد:

ضرورت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و شناسایی معضلات اجتماعی

کد خبر : 83346 9 تیر 1398
پ

فرماندار ساری با بیان اینکه طلاق آسیب‌زننده‌ترین پدیده اجتماعی است که علل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، روانی و بسیاری از عوامل دیگر زمینه‌ساز آن هستن، تصریح کرد: پیشگیری، آموزش عمومی، آموزش تخصصی، اطلاع‌رسانی، مداخله و حمایت از راهکارهای کاهش طلاق است. ‎

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، عباسعلی رضایی در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان ساری، با اشاره به برنامه‌ریزی طولانی مدت دشمنان در جهت تخریب خانواده و تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی، گفت: بدخواهان نظام با برنامه‌ریزی در قالب تهاجم فرهنگی از طریق جنگ نرم آسیب‌های جدی به بنیان خانواده ایرانی وارد کردند در حالی که وظیفه مردم و مسئولین درک عمیق از این موضوع و هوشیاری در مقابل این توطئه‌ها است.

وی پنج موضوع مناطق آسیب‌پذیر، طلاق، خودکشی، مفاسد اخلاقی و اعتیاد را از دغدغه‌های اصلی فرهنگی اجتماعی شهرستان ساری دانست و اظهار کرد:  برای مصون نگه‌داشتن جامعه از این آسیب‌ها باید تمامی این چالش‌ها و زمینه‌های ظهور و بروز آنها به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار ساری با بیان اینکه طلاق آسیب‌زننده‌ترین پدیده اجتماعی است که علل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، روانی و بسیاری از عوامل دیگر زمینه‌ساز آن هستن، تصریح کرد: پیشگیری، آموزش عمومی، آموزش تخصصی، اطلاع‌رسانی، مداخله و حمایت از راهکارهای کاهش طلاق است.

رضایی هدف از تشکیل این کارگروه را بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی و بحث و تبادل نظر در این خصوص بیان کرد و افزود: کارشناسان و متولیان فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ سازی در جامعه، لازم است با ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و شناسایی معضلات در جهت رفع موانع و مشکلات قدم بردارند.

وی توجه به سرمایه های اجتماعی را از عوامل موفقیت جوامع دانست و گفت: لازمست با اقدامات جدی و موثر فرهنگی از کلی‌گویی و کار پراکنده پرهیز شود و کارها را با برنامه ریزی دقیق و هدفمند پیش برد.

مقام عالی دولت در شهرستان ساری، به نقش مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: با تقویت جایگاه نظام مدیریت اجتماعی مساجد، اقدام عملی برای ورود به مسأله آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن در محلات صورت گیرد.

.

 

 

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

پیوند ها