En امروز : 9 فروردین 1403

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

محدودیت اقتصادی در گاز رسانی به مردم وجود ندارد / تا سه سال آینده همه روستاهای کشور به شبکه گاز متصل می‌شوند

کد خبر : 83254 4 تیر 1398فرهنگی
پ

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به شهر آلاشت با بیان اینکه آرامش و رفاه مردم در هر شرایط اقتصادی مهمتر از هر چیز در نظام است، گفت: به همین دلیل شرکت گاز محدودیت اقتصادی در گاز رسانی به مردم قائل نیست. ‎

 

حسن منتظر تربتی در این مراسم افزود: با وجود همه مشکلات ناشی از تحریم؛ موضوع گاز رسانی با هدف ایجاد رفاه مردم، تعطیل نشده است و وعده گاز رسانی سه هزار روستا در هر سال را محقق می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: امروز گازی که از قعر چاه‌های جنوب کشور به دست می‌آید در ارتفاع ۲ هزار متری مازندران و با ۲ برابر سرمایه گذاری به خانه‌های مردم رسیده است.

وی با بیان اینکه برای گاز رسانی زحمات زیادی کشیده است و از محل در آمدی نظام هزینه سنگینی شد، اظهار داشت: تنها خواسته‌ای که وزارت نفت دارد اول اینکه گاز با رعایت نکات ایمنی استفاده شود و این انرژی باارزش هدر نرود و به اندازه مصرف شود.

معاون وزیر نفت گفت: طرح‌های بهره برداری شده از گاز رسانی پایان کار نیست بلکه آغازی است تا طرح‌هایی که وابسته به گاز از جمله صنایع وابسته به گاز هستند را راه انداری کنیم.

منتظر تربتی گاز رسانی را محور توسعه مناطق دانست و اظهار داشت: در گاز رسانی به شهرها وضعیت مناسبی داریم به گونه‌ای که اکنون ۹۵ درصد جمیعت شهری از این نعمت برخوردارند.

وی به وجود هشت استان کشور که صد درصد جمعیت شهری و روستایی آن از نعمت گاز برخوردارند به عنوان استان سبز اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال سه استان دیگر به استان‌های سبز کشور اضافه می‌شوند.

معاون وزیر نفت بیان داشت: بر اساس برنامه تا سه سال آینده همه روستاهای کشور به شبکه گاز متصل می‌شوند.

تربتی گفت که میزان گازرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید با تعداد کل روستاهای بهره مند از نعمت گاز در طول انقلاب اسلامی برابری می‌کند.

اشتراک گذاری