امروز : 1 اردیبهشت 1403

فرماندار شهرستان بابلسر:

کاهش سن اعتیاد در کشور / افزایش آگاهی و دانش خانواده ها در جهت مراقبت از فرزندان مورد انتظار است.

کد خبر : 83106 1 تیر 1398
پ

فرماندار شهرستان بابلسر با اشاره به کاهش سن اعتیاد در کشور از خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه در جهت افزایش دانش مراقبت از فرزندان نام برد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، اسماعیل حسن زاده ظهر امروز در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای المهدی با توجه به آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر، از این پدیده شوم به عنوان یکی از بلایا و آسیب های اجتماعی که سلامت جامعه و نسل جوان را به مخاطره می‌اندازد نام برد و افزود: موضوع تولید مواد مخدر و توزیع آن در سطوح جامعه محدود به کشور ایران نبوده و در حال حاضر این بلای خانمان سوز در بیشتر کشورهای جهان نفوذ کرده است.

فرماندار شهرستان بابلسر وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهایی است که هر ساله بیشترین میزان هزینه در برخورد با این پدیده اجتماعی را متقبل می شود، ادامه داد: همه ارکان نظام از مواد مخدر به عنوان یکی از خریداران منفور نام برند و تمام اراده خود را در جهت مبارزه با این مهم به کار بسته اند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اعتیاد را یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین آسیب های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه رشد تولید مواد مخدر و تعدد آن تمامی جوامع را با مشکل مواجه نموده است و این مواد صنعتی در کشورهای هدف مورد نظر کشورهای تولید کننده با برنامه ریزی و به آسانی در حال توزیع است.

مقام عالی دولت در شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه ایران به عنوان اصلی ترین و مهم ترین کشور منطقه به عنوان ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب در سطح جهان شناخته می شود، افزود: افغانستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر در نزدیکی کشور ایران قرار دارد که در سال های اخیر شاهد تولید انواع مختلفی از مواد مخدر در این کشور و عبور آن برای سایر کشورها بودیم که این مسئله هزینه های سنگینی را برای ما به دنبال داشته است.

اسماعیل حسن زاده به توانمندی نظامی کشور اشاره داشت و تصریح کرد: ایران با توجه تفکر الهی و انقلابی برای تمامی کشورهای جهان چه به لحاظ نیروی انسانی و مالی هر ساله هزینه‌های سنگینی را می پردازد که در این خصوص می توان به رشادت ها، از خودگذشتگی ها و شهادت مظلومانه سربازان مظلوم وطن و نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی، سپاه، دریابانی و وزارت اطلاعات اشاره کرد.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بابلسر، ادامه داد: امروزه با توجه به هدف گذاری دشمن، سن اعتیاد در کشور بسیار کاهش یافته و این پدیده اجتماعی به گروه سنی نوجوانان در حال گسترش است و هر روز شاهد رشد تولید مواد مخدر صنعتی جدید و توزیع آن در سطوح سنی نوجوانان و مدارس هستیم‌.

فرماندار شهرستان بابلسر با اشاره به نقش خانواده ها در ایجاد فضایی امن و ارتباط سالم و سازنده با فرزندان، تصریح کرد: خانواده مهمترین رکن جامعه است و باید در پرورش فرزندانی سالم گام بردارد.

وی همچنین ادامه داد: فرزندان و نوجوانان امروز، آینده سازان کشور هستند و سلامت آنان به داشتن جامعه ای سالم در آینده نیز کمک خواهد کرد و در این بین تمامی دستگاه‌ها و مردم نسبت به افزایش آگاهی، دانش و ارتقاء سطح مطالعه در جامعه نسبت به این‌ پدیده اجتماعی، مسئول می باشند.

اشتراک گذاری
پیوند ها