امروز : 10 فروردین 1403

روابط عمومی فرمانداری بابلسر:

یکهزار نجات غریق در سواحل مازندران مستقر شدند

کد خبر : 82480 31 اردیبهشت 1398
پ

طی رزمایش نجات غریق که با حضور ناجیان غریق، نیروهای امدادی، انتظامی و دریابانی در شهرستان بابلسر برگزار شد، یک هزار ناجی برای اجرای طرح دریا در سواحل مازندران مستقر شدند. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر، از امروز چهارشنبه اول خرداد طرح دریا به مدت چهار ماه در سواحل استان آغاز می شود و فصل شنا و استفاده از دریا برای گردشگران آغاز خواهد شد.
بر اساس این طرح نیروهای امدادی و انتظامی برای مدیریت ، هماهنگی و امنیت گردشگران در طول بیش از 330 کیلومتر خط ساحلی استان مازندران مستقر می شوند.
رزمایش امروز که با حضور مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی در ساحل شهر بابلسر اجرا شد، با هدف آمادگی کامل و هماهنگی میان نیروهای امدادی، ناجیان غریق و نیروهای انتظامی و امنیتی برگزار شد.
ناجیان غریق امسال ساماندهی می شود
رئیس فدراسیون ناجیان غریق و غواصی کشور نیز در این رزمایش اظهار داشت: امسال به صورت جدی ساماندهی و هماهنگی ناجیان غریق از جمله لباس هماهنگ، حضور مستمر در سواحل، آموزشهای پیشرفته امداد و نجات انجام خواهد شد.
ایلخان نوری ضمن اعلام اینکه امسال تامین مالی خوبی برای ناجیان غریق شده است، افزود: تامین مالی ناجیان غریق یکی از اولویت های ما برای امسال خواهد بود.
به گفته او، امسال تجهیزات بیشتری برای ناجیان اعزام خواهد شد تا مجهزتر از گذشته به وظایف خود عمل نمایند.
نوری با اشاره به اهمیت سواحل مازندران هم از جهت گردشگر پذیری و هم شرایط دریای خزر، گفت: وظیفه ناجیان غریق در این استان به مراتب سخت تر از استان های دیگر است و این موضوع می طلبد شرایط خوبی برای ناجیان فراهم شود.

**) حرکت به سوی پیشگیری به جای نجات
معاون امداد و نجات هلال احمر مازندران نیز در این رزمایش تاکید کرد: باید از مرحله نجات به سمت فضایی حرکت کنیم که ناجیان پیشگیران غریق باشند.
غلامعلی فخاری گفت: برای این منظور ناجیان غریق به همراه تمامی دستگاه های اجرایی و به خصوص رسانه ها سطحی از آگاهی برای مردم ایجاد کنند تا مانع از انحراف در استفاده از دریا و غرق شدگی شوند.
به گفته او بخشی از این مسیر فرهنگی است ، اما بخش مهم دیگر حضور ناجیان و نیروهای امدادی و ناجیان به عنوان راهنمایان ساحل است تا گردشگران را برای استفاده از دریاو ساحل مدیریت و آگاه کنند.


**) امنیت سواحل مازندران خط مقدم جذب گردشگر
فرمانده دریابانی استان مازندران نیز با تاکید بر حرکت به سوی جذب توریست و جبران عقب ماندگی در این صنعت گفت: امنیت سواحل و گردشگران یکی از اصلی ترین رکن جذب گردشگر است.
سرهنگ سید تقی حسینی افزود: غرق شدن مسافران در برابر دیدگان گردشگران وجه خوبی برای استان مازندران با جاذبه های بی شمار گردشگری ندارد و باید همه در کنار هم این امنیت را برای مسافران ایجاد کنیم.
وی نیز ضمن تاکید بر حضور مستمر ناجیان در سواحل دریای مازندران افزود: ناجیان به تنهایی نمی توانند در حفظ امنیت جان گردشگران موفق باشند و همه باید در کنار ناجیان ادای وظیفه کنند.
به گفته او تبلیغات دشمن برای ایران هراسی در دهه های گذشته مانع از استفاده کشور و به خصوص مازندران از تمام ظرفیت های خود شده است که نیازمند همکاری همه دستگاه ها برای استفاده از این ظرفیت ها است.
سرهنگ حسینی گفت که دریابانی با تمام امکانات در کنار ناجیان غریق و گردشگری استان است و از هیچ یاری کوتاهی نخواهد کرد

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها