En امروز : 31 فروردین 1403

یادداشت:

چشمان بیدار و انقلابی گمنامان امنیت

کد خبر : 81717 31 فروردین 1398فرهنگی
پ

اگر چشم می بندیم و اسوده می خوابیم تا روزی دیگر را تجربه کنیم، چشمان بیداری هست که این نعمت آرامش بخش رادر فضای امروز ایران اسلامی پایدارکرده است / بی تردید آنچه موجب شده تا سربازان گمنام امام زمان (عج) به تلاش و همت خود افتخار کنند، روحیه انقلابی و انقلابی ماندن است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با کارکنان وزارت اطلاعات بدان اشاره کردند. ‎

تا وقتی سالم هستیم قدرسلامتی را نمی دانیم.

این جمله ای است که همه ی ما وقتی بیماری به سراغمان آمد با تاسف برآمده از جان بر زبان می آوریم.

سلامتی، نعمتی است که بسیاری از ما در عافیت از وجود آن غافلیم و قدرنشناس آن.

مشابه سلامت و روزهای خوش و ناخوش آن، امنیت است.

امنیت که باشد، همه چیز آرام است و بوی خوش زندگی به مشام می رسد. حال همه خوب است و کسب و کار رونق دارد و چرخ اقتصاد می چرخد.

امنیت که هست، تکاپو هم هست، امروز و فردا هم هست.

حالا تصور کنید لحظه ای را که ورق برگردد و ویروسی به جان امنیت رخنه کند و آرامش آن را برهم زند.

ناامنی پدیده شومی است که همچون موریانه روح لطیف زندگی را می خورد و آنچه به ارمغان می آورد نیستی، عقب ماندگی و با دلهره زیستن است.

شاید ملموس ترین و عینی ترین اتفاقی که در سالهای اخیر از ناامنی و تبعات غیرانسانی آن می توان مثال زد، حادثه تروریستی ورودعناصر داعش به ساختمان اداری و مردمی مجلس شورای اسلامی بود.

صبح یک روز آرام در پایتخت که شهرهیاهو دارد و زندگی جریان، چند تروریست داعشی تصمیم می گیرند تا برنامه طراحی شده خود را عملیاتی کنند.

آن هم در جایی که محل رفت و آمد مردم برای مراجعه به مجلس و رفع مشکلات است.مکانی که با توجه به مراجعات مردمی سختگیری و چترامنیتی کمتری دارد.

نگاهی به کلیپ های جنایت چند تروریست که به راحتی آب خوردن دست به ماشه اسلحه می برند و هرکسی را درمسیر خود به گلوله می یندند روح هر ایرانی را می آزارد و دردناک است.

ایرانی که تا پیش از این تنها در رسانه ملی و فضای مجازی شاهد حوادث تروریستی شهری در سایر کشورهای امن دنیا بود، این باردر قلب پایتخت شاهد رگبار گلوله های کلاش و ترس و اضطراب مردم است.

هرچند این حادثه کور تروریستی تنها چند شهید بی گناه داشت و راه به جایی نبرد، اما تلنگری بود برای آحاد جامعه تا برای لحظه ای هم که شده به این مهم بیندیشند که چه کسانی، شبانه روزی همت می گمارند تا امنیت جامعه در شرایط ناامن منطقه خدشه نبیند.

مقابله با گروهها و فعالیت های تروریستی ، جاسوسی، نفوذ و رخنه درمذهب، اقتصاد و فرهنگ که اخبار آن تنها گاهی علنی و عمومی می شود، در سایه تلاش و رشادت سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات خنثی و بایگانی می شود.

اخباری که چند سطری از آن می شنویم و می خوانیم بدون آنکه پی ببریم چه پروسه تحقیقاتی و عملیاتی برای مقابله با آن سپری شده و حتی منجر به شهادت مظلومانه برخی از سربازان گمنام امام زمان (عج) شده است.

عملکردی که همچون سایر دستگاه های اجرایی قابل بیان و بازگو کردن نیست اما ره آورد ارزشمند آن در زندگی ایرانیان ملموس و هویداست.

اگر چشم می بندیم و آسوده می خوابیم تا روزی دیگر را تجربه کنیم، چشمان بیداری هست که این نعمت آرامش بخش را در فضای امروز ایران اسلامی پایدارکرده است.

بی تردید آنچه موجب شده تا سربازان گمنام امام زمان (عج) به تلاش و همت خود افتخار کنند، روحیه انقلابی و انقلابی ماندن است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با کارکنان وزارت اطلاعات بدان اشاره کردند.

اشتراک گذاری