امروز : 31 فروردین 1403

همایش ترویجی تعاون و اشتغال بانوان روستایی

کد خبر : 81530 25 فروردین 1398
پ

همایش ترویجی تعاون اشتغال بانوان روستایی مورخ 25/1/98 در محل شرکت تعاونی فرش دستباف عرفان (روستای آبندانسر ساری) ، با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده و جمعی از بانوان عضو شرکت و زنان روستایی برگزار شد. ‎

همایش ترویجی تعاون اشتغال بانوان روستایی امروز مورخ 25/1/98 در محل شرکت تعاونی فرش دستباف عرفان (روستای آبندانسر ساری) ، با حضور جمعی از بانوان عضو شرکت و زنان روستایی  برگزار و با خوش آمدگویی اقای علیزاده مدیریت تعاون .اداره کل تعاون کار رفاه استان اغاز شد .وی گزارش اجمالی از امار تعاونیهای استان مازندران و اهمیت توجه به اشتغال بانوان در تشکلهای تعاونی را مطرح فرمودند.

در ادامه ملیحه محمدی مدیرعامل تعاونی فرش عرفان که بیش از دو دهه مشغول فعالیت در این حوزه می باشد، گزارشی در خصوص عملکرد شرکت وفعالیت آن  از بدو تاسیس تعاونی در سال ۷۶ را ارائه داد و مهمترین مسیله تعاونی را کمبود بافنده اعلام داشتند .تعاونی با توجه به قدمت فعالیت و دستیابی به بازار ونیز سرمایه گذار در جلسه عنوان نمود که هیچ مشکلی از نظر تهیه مواد و فروش ندارد وبراساس سفارش کار می کند وتنها مسئله کمبود نیروی کار بافنده می باشد همچنین اعلام امادگی نمود که برای 100 نفر از افراد جویای کار علاقمند به فعالیت در این زمینه، بعد از یک دوره سه روزه آموزش فشرده قالیبافی ایجاد اشتغال نماید.

سپس سرکار خانم طوسی در خصوص اهمیت مسائل و مشکلات بانوان قالیباف و لزوم توجه و پیگیری این مسائل تا رفع آن از طریق دستگاههای ذیربط تاکید کرد. وی همچنین به پیگیری های دفتر امور بانوان جهت حل مشکلات بیمه ای قالی بافان و هماهنگی با سازمانهای بیمه گر اشاره داشت .

در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از تلاش زنان تعاون گر در تولید صنایع ارزشمند بومی به ویژه فرش دستباف که درتوسعه اقتصادی نقش ارزنده ای دارد تقدیر کرد.

در پایان برخی از حاضرین مشکلات قالیبافان را مطرح که عمده انها عبارت بودند از:

سخت گیری جهت استمرار بیمه قالیبافان

 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها