امروز : 28 فروردین 1403

معاون عمرانی فرمانداری گلوگاه خبر داد

خسارت 70 میلیارد تومانی بارش‌‌های اخیر در گلوگاه+ تصاویر جلسه ستاد بحران

کد خبر : 81422 22 فروردین 1398
پ

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی شهرستان گلوگاه از خسارت 70 میلیونی در اثر بارش‌های اخیر در شهرستان گلوگاه خبر داد. ‎

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گلوگاه، جعفر یلا عصر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان گفت: خسارات بارش های شدید در شهرستان گلوگاه در سه بخش تا پنجم فروردین 48 میلیارد تومان برآورد شده بود.

وی افزود: پس از تداوم بارش‌ها، ذوب شدن برف‌ها، افزایش خسارات در بخش کشاورزی و آب‌بندان‌ها و تشدید رانش‌ها در حوزه شهرستان با بازدیدهای مجدد، میزان خسارات به 70 میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی شهرستان گلوگاه در ادامه بیان کرد: از این 70 میلیارد، 30 میلیارد در بخش زیر بنایی، 17 میلیارد تومان در بخش مسکونی و معیشتی در مناطق بالادست و حدود 23 میلیارد تومان در حوزه دام و طیور خسارت وارد آمده است.

وی اظهار کرد: تاکنون بحران در حال بررسی و مدیریت بود و از این پس فاز دو در حال اجرا است، از مدیران دستگاه‌ها انتظار می‌رود خسارات را تقسیم‌بندی کنند.

یلا مطرح کرد: باید بررسی شود زمین‌های کشاورزی بیمه شدند یا نه و تا چه اندازه می‌توان از بخش خصوصی کمک گرفت تا بتوانیم به نتیجه مثمرثمر برسیم.

وی گفت: متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد کمبود ماشین‌آلات سنگین و راهسازی است، به جز شهرداری و راهداری شهرستان هیچ ماشین‌آلات سنگین در شهرستان نداریم و اگر بخواهیم در مواقع بحرانی از بخش خصوصی استفاده کنیم در آن بخش هم این ظرفیت وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی شهرستان گلوگاه بیان کرد: لایروبی رودخانه‌ها از دیگر مشکلات شهرستان است که در چند سال اخیر اعتبارات در این بخش فراشهرستانی شده و این امر موجب شده به شهرستان ما کمتر تخصیص یابد و باید توجه داشت که بخش اعظمی از مسیر رودخانه‌ها از مناطق مسکونی عبور می‌کند و این امر در شرایط بحرانی حادتر می‌شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها