امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران:

واردات بی رویه برنج به تولید و شالیکاری ضربه می زند

کد خبر : 81419 22 فروردین 1398
پ

استاندار مازندران واردات بی رویه برنج را منجر به ضربه زدن به تولید و کشاورزی دانست و گفت: تنظم میزان و زمان واردات برای حمایت از کشاورزان ضرورت دارد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر، احمد حسین زادگان عصر چهارشنبه در حاشیه اولین نشاء مکانیزه برنج کشور در بابلسر در گفتگو با خبرنگاران درباره حمایت‌های دولت از شالی کاران اظهار داشت: دولت با تنظیم میزان و زمان واردات، سعی دارد حمایت‌های لازم را از کشاورزان داشته باشد.

وی افزود: واردات بی رویه و در زمان نامناسب می‌تواند زحمات و تلاش یکساله کشاورزان و شالی کاران را از بین برد و امسال نیز تلاش می‌شود تا واردات محصولات برنج کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه کشور نیازمند واردات محصول برنج است تصریح کرد: اینکه چه زمانی واردات انجام شود تا اثر منفی بر کار شالی کاران نداشته باشد امری مهم است.

استاندار مازندران، تأمین نهاده‌های کشاورزی، یکپارچه سازی اراضی کشور و تأمین بذر و تسهیلات ارزان قیمت از جمله برنامه‌های دولت برای حمایت از کشاورزان برشمرد و گفت: قیمت تمام شده تولید را باید با حمایت‌های انجام داده کاهش دهیم و از سوی دیگر برای فروش و بازاریابی محصولات نیز برنامه ریزی شود.

اولین نشاء مکانیزه برنج در روستای باقرتنگه بابلسر انجام شد.

اشتراک گذاری
پیوند ها