امروز : 10 فروردین 1403

فرماندار بابلسر:

۱۲ روستای بابلسر براثر سیلاب آسیب دید

کد خبر : 81416 22 فروردین 1398
پ

فرماندار بابلسر گفت: در حادثه سیل اخیر ۱۲ روستای شهرستان بیش از ۶۷ میلیارد تومان خسارت دید. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر، اسماعیل حسن زاده در شورای هماهنگی مدیریت بحران با موضوع بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده بابلسر اظهار کرد: در حادثه سیل اخیر ۱۲ روستا از شهرستان بابلسر با مبلغ بیش از ۶۷ میلیارد تومان خسارت دید.

وی افزود: عمده خسارت سیل در شهرستان بابلسر به بخش کشاورزی بود که ۱۵۴ هکتار خزانه برنج آسیب دید و آسیبی که سیل در بخش کشاورزی به وجود آورد ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که عمده آسیب این بخش مربوط به دو واحد مرغ مادر شهرستان با تخمین خسارت ۱۸.۵ میلیارد تومان بود.

فرماندار بابلسر تصریح کرد: ۳۱۰و احد مسکونی در این شهرستان دچار سیل زدگی شدند که همه این واحدها وام دو میلیون تومانی تعلق گرفت.

حسن زاده افزود: ۷۶و احد مسکونی در شهرستان دچار آسیب جدی شدند که از وام بلاعوض پنج میلیون تومانی بهره مند شدند و ۷ نفر نیز برای دریافت وام تعمیری به بانک مراجعه کردند، همچنین ۱۰ واحد مسکونی در سیل اخیر صد در صد دچار تخریب شدند و ۳۵ مورد نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

فرماندار بابلسر عمده مشکلات شهرستان را عدم لایروبی رودخانه‌ها دانست و افزود: طول رودخانه تلار بخش بهنمیر ۱۹ کیلومتر است که نیاز به لایروبی کامل دارند که در صورت لایروبی روستاهای ما دچار آبگرفتگی نمی‌شوند.

حسن زاده در پایان گفت: آخرین دبی آب بابلسر ۳۶۰ لیتر بر ثانیه بوده در حالی که نیاز شهرستان در این حوزه ۴۲۰ لیتر است.

اشتراک گذاری
پیوند ها