امروز : 28 فروردین 1403

جلسه ستاد بازسازی خسارات سیل اخیر در شهرستانهای بهشهر ، نکا ، گلوگاه و میاندورود به ریاست مهندس خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران و با حضور فرمانداران شرق استان برگزار شد

کد خبر : 81304 18 فروردین 1398
پ

مهندس خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در بهشهربا پرهیز از سخنان اضافی به دنبال عملیاتی کردن جلسات هستیم/ برای جبران خسارت‌ها تمام قد ایستاده‌ایم ‎

  1.  

    به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهشهر مهندس خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شرق استان مازندران که با حضور فرماندارا و رووسای ادارات ۴ شهرستان میاندرون، نکا، بهشهر و گلوگاه، که در شهرستان بهشهر برگزار شد گفت: استان مازندران نیز مانند نقاط مختلف کشور در اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ دچار سیل شدیم که خساراتی به مردم وارد شد که بعد از مرحله بحران باید در راستای برطرف شدن مشکلات مردم متمرکز شویم و این هم با بسیج همگانی اتفاق می‌افتد.


    خیریان‌پور  گفت: اگر هزینه‌ها و امکانات زیادی هم برای جبران این خسارات مالی ناشی از سیل انجام دهیم اما زمان می برد تا افراد حادثه دیده به آرامش قبلی خود برگردند و برای تحقق این امر باید همه دستگاه ها همت ویژه داشته باشند.

    وی افزود: در مجموعه استانداری مازندران نیز با دستور استاندار محترم سیاست گذاری انجام شده تا با به کارگیری تمامی ظرفیت‌های بیمه‌ای و بانکی استان به بازسازی نقاط حادثه دیده و جبران خسارات ناشی از سیل سرعت بیشتری ببخشیم.

    مهندس خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران خاطرنشان کرد: خسارات ناشی از سیل اخیر  در چند بخش مختلف بوده که بخشی مربوط به واحدهای مسکونی، بخش دیگر خسارات به کشاورزی، صنعت و بخش دیگر خسارات  نیز در حوزه زیر ساخت‌های موجود است.

    این مسئول گفت: برای برنامه‌ریزی دقیق جباران خسارات باید آمار خسارات در ۴ حوزه فوق به صورت دقیق و کامل توسط مسئولین ادارت در کوتاه ترین زمان این آمار را را اعلام کنند.

    خیریان‌پور تصریح کرد: ۸۱۹ واحد تحت پوشش بیمه بودند دیروز از ۱۱۰۰ واحد که بالغ بر ۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شد  ۲۰ درصد پرداخت شد که تا آخر این هفته پرداخت‌ها باید به ۸۰ درصد برسد.

    وی با بیان اینکه یکی از موارد پرداخت معیشتی است که تا کنون ۴هزار واحد در استان انجام شده است افزود: مورد دیگر پرداخت تسهیلات برای بازسازی در بخش‌های مسکونی و کشاورزی است.

    مهندس خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: نباید از کمک‌های مردمی و بخش‌های خصوصی در این بازسازی‌ها غفلت کنیم باید کمک‌ها و تشکلات مردمی را پای کار بیاوریم و از ظرفیت آنها کمک بگیریم تا ان‌شاءالله با مدیریت درست دولت خسارات هر چه سریعتر جبران شود.

    این مسئول با اضافه کرد کرد اینکه خسارت‌های بخش کشاورزی در شهرهای شرق مازندران زیاد و قابل توجه بوده  اعلام کرد: با توجه به مصوبات هیئت وزیران در غالب تسهیلات که روز گذشته دکتر جهانگیری ابلاغ کردند باید همت ویژه‌ای در این بخش داشته باشیم.


    هادی خنجری فرماندار بهشهر در سخنانی گفت: خداوند متعال مردم ایران را آزمایش کرد و یقینا با توجه به سختی هایی که مردم ایران قبل از انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و همچنین تحریم های ظالمانه تحمل کردند دوباره با اتحاد همدلی و صبر ایران را به جایگاه واقعی خود میرسانند و اقتدار ایران را نشان می‌دهند.
    وی افزود: گزارشات متعدد در جلسات ارائه شد و ما هم هرآنچه که باید را مطالبه می‌کنیم و با استفاده از همه امکانات شهرستان و استان از این آزمایش الهی عبور خواهیم کرد.
    فرماندار بهشهر خاطرنشان کرد: پس از اخیر همچون بارش برف و باران و آبگرفتگی‌های متعدد در شهرستان بهشهر، راه ارتباطی تردد و رادیویی ۵۳ روستای کوهستانی بسته شد که با همت بی‌نظیر مسئولین این راه‌ه بازگشایی شد.

    این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه نقاط مختلف استان دچار بحران شد سعی کردیم دغدغه های شهرستان را با ظرفیت های موجود برطرف کنیم تا مجموعه دولت در استان به نقاط مهم تر تمرکز پیدا کند.

    خنجری ادامه داد: چالشی که امروز با ان مواجه هستیم رانش های پی در پی جاده در پی بارندگی‌های اخیر و بسته شدن راه های ارتباطی روستاهای کوچ و بزرگ هستیم که با همراهی مجموعه اداره راه و بسیج امکانات دولت و شهرستان، بازگشایی‌ها در کمترین زمان انجام می‌شود.

    🌐 کانال

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها