امروز : 5 اردیبهشت 1403

اداره کل پدافندغیرعامل استان مازندران

سامانه حفاظت الکترونیکی مناطق تحت مدیریت کشور درپناهگاه حیات وحش دشت ناز افتتاح شد.

کد خبر : 79485 16 اسفند 1397
پ

به گزارش روابط عمومی اداره پدافند غیرعامل استانداری مازندران سامانه حفاظت الکترونیکی که برای نخستین بار در کشور در پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندورورد عملیاتی شده، مجهز به دوربین نظارت تصویری با حساسیت بالاست و محیط بانان در کمترین زمان در جریان خطرات ناشی از آتش سوزی و تعرض به حیات وحش قرار می گیرند. با راه اندازی سامانه حفاظت الکترونیکی در این پناهگاه حیات وحش،حلقه حفاظتی این پناهگاه از لحاظ فیزیکی و نرم افزاری تکمیل شده است. ابراهیمی کارنامی گفت : این سامانه نخستین بار در کشور در پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندورورد عملیاتی شد، ‎

به گزارش روابط عمومی اداره پدافند غیرعامل استانداری مازندران سامانه حفاظت الکترونیکی که برای نخستین بار در کشور در پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندورورد عملیاتی شده، مجهز به دوربین نظارت تصویری با حساسیت بالاست و محیط بانان در کمترین زمان در جریان خطرات ناشی از آتش سوزی و تعرض به حیات وحش قرار می گیرند.
با راه اندازی سامانه حفاظت الکترونیکی در این پناهگاه حیات وحش،حلقه حفاظتی این پناهگاه از لحاظ فیزیکی و نرم افزاری تکمیل شده است. ابراهیمی کارنامی گفت : این سامانه نخستین بار در کشور در پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندورورد عملیاتی شد،

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، پایش پناهگاه حیات وحش را از دیگر کارکردهای مثبت سامانه الکترونیکی دانست و گفت که راه اندازی آن حدود پنج میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه داشت .
وی مزیت دیگر سامانه الکترونیکی را شناسایی نقطه ای منطقه حفاظتی در معرض خطر به خصوص آتش سوزی دانست و اظهار داشت : در آینده نزدیک این سامانه با تجهیزات نرم افزاری خطرات احتمالی را از طریق پیامک برای فرماندهی محیط بانی و سایر مسئولان مرتبط ارسال می کند.
در ادامه حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون درمناطق حفاظتی در سمنان و جنگل گلستان و پناهگاه حیات وحش دشت ناز در مازندران این سامانه اجرایی شد و در صورت اخذ نتیجه مثبت ، در سایر مناطق نیز اجرایی می شود.
وی دلیل کندی اجرای سامانه الکترونیکی حفاظتی را در پناهگاههای حیات وحش و مناطق حفاظت شده ناشی از کمبود اعتبار بیان کرد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به استقرار سامانه الکترونیکی حفاظتی اطفاء حریق در جنگل گلستان اظهار داشت : این سامانه تصویری به دلیل کوهستانی بودن بخش زیادی از جنگل گلستان می تواند کمک کار خوبی برای تسریع در اطفاء حریق باشد.
ظهرابی افزود : سامانه الکترونیکی اطفاء حریق در جنگل گلستان در زمان خطر آژیر خطر را برای مسولان حفاظتی به صدا در می آورد و نقطه مورد نظر را  نیز اطلاع می دهد.
وی گفت : سازمان محیط زیست به دنبال مشارکت دهی ذینفعان شامل مردم و شکارچیان و تشکل های زیست محیطی در حفاظت از مناطق زیست محیطی ، سامانه الکترونیکی و بهره گیری از تکنولوژی را نیز در دستور کار قرار داده است.
وی افزود : بدون مشارکت دهی ذینفعان در حفاظت از محیط زیست، اجرایی شدن سامانه الکترونیکی نیز نمی تواند حفاظت کامل این مناطق را ایجاد کند و همچنان در معرض تعارض قرار می گیرند.
در ادامه سامانه حفاظت الکترونیکی در پناهگاه حیات وحش دشت ناز به بهره برداری رسید.
همچنین معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از پناهگاههای حیات وحش دشت ناز و میانکاله بازدید نمود.
 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
گالری فیلم و عکس
پیوند ها