En امروز : 31 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

در برنامه هفتم توسعه؛ دانشگاه های حکمتی مد نظر است / تحول در ساختار دانشگاه‌های مازندران، موجب تحول‌گرایی منطقه می شود

کد خبر : 139637 18 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

استاندار مازندران به ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های مازندران اشاره کرد و گفت: تحول در ساختار دانشگاه‌های مازندران، موجب تحول‌گرایی منطقه می شود و در برنامه هفتم توسعه؛ دانشگاه های حکمتی مد نظر است که اخلاق مدار، ارزش مدار و‌ باور مدار است و مبتنی بر ارزش‌های انسانی است. ‎

 

یوسف نوری در جلسه شورای هماهنگی آموزش و آمایش عالی دانشگاهیان با بیان اینکه حکمت فراتر از دانش است و منافع عامه را تامین می‌کند، گفت: حکمت فراتر از دانش علمی و فناورانه است و ارزش‌ها و اخلاقیات را مد نظر قرار می دهد، بنابراین باید مفهوم دانشگاه حکیمانه را برای نسل امروز تبیین کرد.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه؛ دانشگاه‌های ما به سمت دانشگاه‌های حکمتی حرکت می‌کنند که دانشگاهی تمدن‌ساز و مسئله‌محور است.

استاندار مازندران، گفت: این دانشگاه بین ابزار و معنویت توازن برقرار می‌کند و اخلاق مدار، ارزش مدار و‌ باور مدار است و مبتنی بر ارزش‌های انسانی است و‌ مشکلات انسانی را برطرف می‌کند.

وی به ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های مازندران اشاره کرد و تحول در ساختار دانشگاه‌های مازندران را موجب تحول‌گرایی منطقه دانست و افزود: اگر ساختار درست پی‌ریزی شود دانشگاه‌های استان الگوی دیگر استان‌ها خواهند شد.

حشمت‌الله علی‌نژاد، رئیس دانشگاه مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر شعار سال و لزوم مشارکت مردمی، گفت: از سال ۶۹ تاکنون ۶۰ درصد شعارهای سال به مساله اقتصاد مرتبط است.

وی بر نهادینه‌ساری فرهنگ مشارکت و انتقال تولید در میان آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: از ۵ نسل دانشگاه‌ها، نسل چهارم اشتغال‌محور و خلق مشاغل جدید و کارآفرین است که علاوه بر خدمت و‌ ایده کالا هم تولید می‌کند و باید در خدمت شعار سال باشد. 

گالری تصاویر

اشتراک گذاری