En امروز : 29 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

همه مدیون خون شهدا هستیم و باید در حفظ ارزش‌ها و آموزه های دفاع مقدس تلاش کنیم

کد خبر : 139503 13 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

یوسف نوری در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران که با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، گفت: همه مدیون خون شهدا هستیم و باید در حفظ ارزش‌ها و آموزه های دفاع مقدس تلاش کنیم. ‎

استاندار مازندران از فرمانداران و شهرداران خواست تا در نامگذاری های مناطق مختلف شهری و روستایی به ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا توجه کنند و نامگذاری ها مطابق با ارزش های فرهنگی بومی و دینی انجام شود.

یوسف نوری؛ یادآور شد: رعایت دقیق آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی ذی ربط را از سوی دستگاه ها و نهادهای متولی ضروری دانست.

استاندار مازندران به اشاره به پیشینه مردم خطه علویان در ارادت به ائمه اطهار (علیهم السلام)، آموزش های قرآنی و ترویج ارزش های اسلامی و دفاع از مرزهای کشور و حرمین شریفین زبانزد کشور دانست و ادامه داد: دستگاههای اجرایی شهرستان های مازندران باید همه نظام مسایل و مطالبات خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران را حل و فصل و عملیاتی کنند و ارجاع آن به مرکز استان پذیرفتنی نیست.

استاندار: نامگذاری مناطق شهری و روستایی مازندران با ارزش های شهدایی انجام شود

نوری با تاکید بر این که روش های نوین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران از طریق دانشگاه و دستگاه های فرهنگی استان باید بیش از پیش تقویت شود، تصریح کرد: باید همه مردم را در بخش های فرهنگی مشارکت بدهیم.

وی افزود: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز های خدماتی باید مورد اهتمام قرار گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدای استان که مقرر است در مهر ماه امسال برگزار شود، بیان داشت: در این بخش نیز باید از ظرفیت همه مردم و دستگاه های اجرایی همکاری همه جانبه داشته باشند.

نوری به ذکر این نکته که تعدد فرهنگ ناشی از حضور گردشگران نباید فرهنگ بومی ایثار و شهادت مازندران را تحت شعاع قرار بدهد، گفت: همه مدیون خون شهدا هستیم و باید در حفظ این ارزش‌ها تلاش کنیم.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری