En امروز : 28 اردیبهشت 1403

استاندار مازندران:

نقش مشارکت و همراهی مردم در حل بسیاری از مشکلات جامعه محوری است / خیرین یک فرصت برای پیشرفت مازندران هستند

کد خبر : 139446 12 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

یوسف نوری، استاندار مازندران با بیان این که نقش مشارکت و همراهی مردم در حل بسیاری از مشکلات جامعه محوری است، گفت: خیرین یک فرصت برای پیشرفت مازندران هستند. ‎

استاندار مازندران با تاکید بر این که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمام قد در خدمت خیرین باشند، گفت: هر گونه بی توجهی و بی تفاوتی به خیرین یعنی از دادن فرصت برای توسعه و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام و کاهش آسیب های اجتماعی استان است.

یوسف نوری در نشست با مجمع خیرین مدرسه ساز، سلامت، مسکن ساز و موسسات خیریه مازندران، افزود: تاکید می کنم کارهای بزرگ توسعه ای دراستان با مشارکت خیرین قابل اجراست.

وی با توضیح این که نقش مشارکت و همراهی مردم در حل بسیاری از مشکلات جامعه محوری است و در این بین خیرین بارزترین افراد جامعه هستند، ادامه داد: بررسی های تاریخی در شکوفایی اقتصاد کشورها نشان می دهد که در بین سه اقتصاد خصوصی، دولتی و تعاونی یا همان کمک های داوطلبانه است.

استاندار مازندران، تصریح کرد: شاخص های کمک های داوطلبانه و تعاونی ها با هدف آبادانی و اشتغالزایی جامعه در کشورهای اسلامی مورد اهتمام بوده و سابقه زیادی دارد.

نوری خطاب به مسوولان مازندران، بیان داشت: خیرین، دیار علویان را در تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام مشارکت بدهیم، بنابراین پاسخ منفی دادن به خیرین اصلا پذیرفتنی نیست.

استاندار مازندران تاکید کرد که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید تمام قد در خدمت خیرین باشند، چراکه اگر خیرین در مسیر برنامه‌های دستگاه اجرایی قرار نگیرند، همه متضرر خواهیم شد.

استاندار مازندران خیرین را بهشتیان روی زمین توصیف کرد و گفت: قرار گرفتن در کنار خیرین یک فرصت برای پیشرفت مازندران است.

نوری گفت: خیرین نمونه بارز عملی کردن حرف های خودشان هستند و مسوولان باید از این ظرفیت استفاده کنند، پس علاوه بر این که باید مانع نشویم، بلکه باید زمینه مشارکت آنان را بیش از پیش فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه اگر خیری در مازندران مکدر شود، جای بسی نگرانی است، گفت: به همه مدیران تاکید می کنم، زمینه مشارکت خیرین را فراهم کنند و هرگونه مطالبه آنان را تامین و جواب مثبت بدهند.

استاندار مازندران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، گفت: خیرین با تاسی از ائمه اطهار (علیه السلام) کارهای بزرگی برای مردم انجام می دهند.

در این جلسه شماری از اعضای خیرین مدرسه ساز، سلامت و مسکن ساز مازندران ضمن قدر دانی از استاندار در برپایی این نشست بعضی از مشکلات و موانعی که خیرین در ارایه خدمات به مردم دارند را مطرح کردند.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری