En امروز : 14 اردیبهشت 1403

نماینده ولی فقیه در استان:

مهم ترین مطالبه از استاندار جدید؛ توسعه مازندران است

کد خبر : 139070 4 اردیبهشت 1403فرهنگی
پ

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده مقام معظم رهبری در استان در آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران، گفت: کمک به توسعه مازندران و رفع چالش‌ها مهم‌ترین انتظار ما از استاندار جدید است. ‎

آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی روز -سه‌شنبه- در مراسم معارفه یوسف نوری به عنوان استاندار مازندران که با حضور وزیر کشور و مسوولان ارشد استان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد، گفت: مایل بودیم آقای حسینی‌پور تا پایان دولت سیزدهم مدیریت‌شان را در استانداری مازندران داشته باشند و بنای تزلزل و کم‌عمری مدیریت در استان را شاهد نباشیم. اما متاسفانه طبق همان روالی که در ۴۵ سال اخیر دیدیم میانگین عمر مدیریت در استان کمتر از سه سال است.

وی افزود: از زحمات و تلاش ایشان تشکر می‌کنم. در مسوولیت جدیدشان هم وظیفه حساسی دارند. بخشی از کارشان در مازندران هم با توجه به تاکید رییس‌جمهور بر مبارزه با جنگل‌خواری به همین حوزه مرتبط بود.

امام جمعه ساری ادامه داد: آقای نوری را هم دورادور می‌شناسیم. البته هم‌استانی ما نیستند. ما که می‌گوییم وزیر کشاورزی و وزیر ورزش باید از مازندران باشند. در مورد استانداری هم اولویت را با گزینه‌های بومی می‌دانیم. اما مسایل ناسیونالیستی برای ما اولویت نخست نیست و مهم توسعه استان است. گاهی مدیر غیربومی بهتر از مدیر بومی عمل می‌کند و امیدواریم در این مورد نیز شاهد نتیجه مثبت باشیم.

وی اضافه کرد: مازندران با چالش‌های متعددی مواجه است. هم در حوزه کشاورزی با افت قیمت‌ها در کشاورزی و مرکبات مواجه بودیم. در حوزه صنایع به ویژه صنایع تبدیلی خلاء بزرگی داریم. در گردشگری و دامداری هم به نقطه مطلوب نرسیدیم.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: بخش زیادی از سواحل استان آزاد شد که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. مازندران در طول سال پذیرای مسافران است. با این حجم مسافر این زیرساخت‌های موجود برای مازندران کافی نیست.

وی افزود: مازندران نیازهای متعددی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. این موضوع را به رییس‌جمهور محترم نیز انتقال دادم که مازندران به یک قطار محلی از رامسر به ساری و همین‌طور یک آزادراه از رامسر تا گلستان را پوشش دهد نیاز دارد. هم مشکل ساحل ما و هم حمل‌ونقل برطرف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که آقای نوری با کمک مدیران استان بتواند منشاء خیر و برکت برای استان و حل چالش‌های مازندران باشد.

به گزارش ایرنا، دوم اردیبهشت دوره مدیریت سید محمود حسینی‌پور در کرسی استانداری مازندران با حکم محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برای انتصاب او به عنوان رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور پایان یافت و دوران استانداری‌اش در مازندران پس از ۸۹۷ روز به پایان رسید.

هیئت وزیران در جلسه روز ۲ اردیبهشت یوسف نوری ۶۳ ساله را به عنوان بیست‌وپنجمین استاندار مازندران انتخاب کرد. نوری سال ۱۳۴۰ در ایلام متولد شد و دانش‌آموخته مقطع دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی است. مهم‌ترین عنوان مدیریتی او تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش است که به مدت ۴۹۲ روز از هفتم آذر ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در کارنامه او ثبت شد.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری