امروز : 15 اردیبهشت 1403

اولین نشاء مکانیزه در روستای فیروزکلای آمل

اولین نشاء مکانیزه در روستای فیروزکلای آمل

کد خبر : 138827 1 اردیبهشت 1403
پ

اولین نشاء مکانیزه در روستای فیروزکلای آمل ‎

🔴اولین نشاء مکانیزه در روستای فیروزکلای آمل

🔶عصر امروز آیین کشت مکانیزه برنج در زمین مرحوم اولیایی روستای فیروزکلای دشت سر با حضور دکتر حسینی پور استاندار مازندران ، رییس اداره جهاد کشاورزی استان ، رییس منابع طبیعی استان ، دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان آمل، دکتر حاجی پور نماینده شریف مردم شهرستان امل ،بخشداران، روسای ادارات مرتبط و کشاورزان و اهالی محترم روستا و خانواده اولیایی انجام شد.

🔹فرماندار آمل ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه و تبریک به مناسبت حضور مردم در زنجیره انسانی ساحل خزر کار امروز خانواده اولیایی را مصداق کامل شعار سال ( جهش تولید با مشارکت مردم ) بیان داشت .

🔹فرماندار شروع فصل جدید کشاورزی را تبریک گفت و بیان داشت : خانواده اولیایی یکی از اولین های کشت مکانیزه برنج در مازندران هستند و از سال ۱۳۷۸ این نوع کشت را شروع کردنند.

🔹فرماندار افزود: برای کشت برنج مشکلاتی هم وجود دارد که با کمک استاندار محترم و نماینده ساعی مردم آمل و دیگران مدیران در تلاشیم تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم و کشاورزان دغدغه ای نداشته باشند.

🔹 سید محمود حسینی پور در حاشیه آغاز آئین نشاکاری به صورت مکانیزه در آمل با تبریک به کشاورزان استان برای شروع فصل شالیزاری افزود: سخت‌ترین حوزه کشاورزی استان در حوزه برنج کاری بوده و از سوی دیگر این حوزه بیشترین مشکلات را نیز دارا است.

🔹استاندار با اشاره به انجام اقداماتی و طی سال‌های گذشته برای رفع مشکلات شالی کاران گفت: هنوز فاصله زیادی در ارتقای بهره‌وری برنج داریم و باید به سمتی برویم که تولید برنج را مکانیزه کنیم.

🔹حسینی پور مصرف آب را در حوزه شالیزاری و برنج مهم بر شمرد و گفت: افزایش کمیت و ارتقای کیفیت محصول برنج نیز مساله بسیار مهمی محسوب می‌شود تا با کشورهای فعال در این حوزه و در عرصه بین‌المللی رقابت داشته باشیم.

🔹استاندار مازندران با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقدامات ویژه‌ای را انجام دادیم تصریح کرد: پایان سال گذشته با دست رئیس جمهور ودجه‌ای برای خروج بازار برنج از رکود تزریق شد و وضعیت خرید برنج ارتقا پیدا کرد.

🔹حسینی‌پور با بیان اینکه برنجکاران باید از فروش محصول در بازار با قیمت مناسب رضایت و اطمینان داشته باشند گفت: سال گذشته به همین منظور رئیس سازمان بورس به استان سفر کرده بود و یک سری مطالعات در بورس در حال انجام است.
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل

گالری تصاویر

اشتراک گذاری
پیوند ها