امروز : 19 اردیبهشت 1403

به ریاست معاون فرمانداری برگزار شد:

جلسه کارگروه توسعه صادرات شهرستان میاندورود

کد خبر : 106006 30 شهریور 1400
پ

به ریاست سورکی آزاد معاون فرمانداری میاندورود و با حضور مهاجر رئیس اتاق بازرگانی استان، جلسه کارگروه توسعه صادرات میاندورود برگزار شد. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان میاندورود، صبح امروز جلسه کارگروه توسعه صادرات شهرستان میاندورود در راستای بررسی زمان برداشت مرکبات و رفع موانع صادرات آن به ریاست سورکی آزاد معاون فرماندار شهرستان میاندورود و با حضور مهاجر رییس اتاق بازرگانی مازندران، علوی رییس جهاد کشاورزی و امیری  رئیس بانک کشاورزی شهرستان و جمعی از فعالان این عرصه در سالن اجتماعات فرمانداری میاندورود برگزار شد.

سورکی آزاد معاون فرمانداری میاندورود در این جلسه با بیان اینکه شهرستان میاندورود از تولید کنندگان مطرح مرکبات در کشور است، اظهار داشت: با برنامه ریزی صحیح می توانیم به عنوان صادر کننده مطرح در کشور باشیم. وی در ادامه تاکید کرد: برداشت پیش از موعد مرکبات و عرضه به بازار جهانی موجب خدشه به اعتبار کیفی مرکبات مازندران می شود و بازار هدف را از دست خواهیم داد.

عبدالله مهاجر رییس اتاق بازرگانی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید مرکبات در کشورهای رقیب پایین تر از مازندران است، تصریح کرد: علیرغم کیفیت بهتر محصولات مازندران نسبت به کشورهای دیگر، به علت قیمت بالای نهاده های کشاورزی، رقابت با آنها در بازارهای جهانی برای تاجران ایرانی سخت می باشد. وی در ادامه تاکید کرد: امکانات و دستگاههای سورتینگ های مازندران باید به روز رسانی شود. رییس اتاق بازرگانی مازندران در ادامه بر ضرورت ایجاد یک پایانه صادراتی در شهرستان میاندورود تاکید کرد.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه وسعت باغ مرکبات میاندورود حدود ۷۵۰۰ هکتار می باشد، از برداشت ۲۵۰ هزار تن نارنگی در این باغات خبر داد. وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۲۵۰۰۰تن مرکبات از میاندورود به کشور های همسایه صادر شده است، اظهار داشت :در صدد افزایش مقدار صادرات مرکبات در فصل برداشت امسال هستیم. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود در ادامه با بیان اینکه برداشت پیش از موعد مرکبات با بازار جهانی لطمه خواهد زد از برخورد جدی با متخلفان خبر داد.

اشتراک گذاری
پیوند ها