امروز : 10 فروردین 1403

به ریاست فرماندار برگزار شد:

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندورود

کد خبر : 105947 24 شهریور 1400
پ

دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در سال جاری به ریاست منفردی فرماندار و رئیس انجمن و با همراهی طالبی‌اسبوئی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و با حضور اعضای انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. ‎

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در سال جاری به ریاست منفردی، فرماندار و با حضور طالبی اسبوئی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، محمودی شهردار سورک، خداپناه رئیس شورای اسلامی شهر سورک، علیجانی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان، انیشه رئیس اداره بهزیستی شهرستان ،دهیاران و سایر اعضای حقیقی انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری میاندورو  برگزار شد.
الزام مشارکت و همکاری ادارات و دستگاه ها و نهادهای شهرستان در برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، جذب اعتبار از سازمان های مرتبط جهت خرید کتب، منابع و تهیه جوایز یازدهمین دوره جشنواره رضوی مهم ترین محورهای جلسه بود.
 طالبی اسبوئی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی ضمن عرض خیر مقدم به اعضای انجمن و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گزارش مختصری از وضعیت موجود کتابخانه های عمومی شهرستان برای حاضرین در جلسه ارائه نمود.
طالبی اسبوئی عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا، مجموعه‌های فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی را تحت تاثیر قرار داده و کتابخانه های عمومی با اتخاذ رویکردهای متفاوت و نو، تمام تلاش خود را جهت همسو شدن با شرایط در عین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، انجام داد.
یکی از اصلی‌ترین رویکردها، سوق دادن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به سمت فضای مجازی بود. اجرای برنامه فرهنگی ترویجی در ایام شیوع بیماری مصداقی بر این رویکرد است.
وی ادامه داد: تولید محتوا توسط کتابداران و نشر در فضای مجازی، ایجاد صفحه های رسمی اینستاگرام کتابخانه‌ها جهت نشر برنامه های فرهنگی، راه اندازی کانال های کتابخوانان در پیام رسانهای «بله - سروش» از جمله اقدامات کتابخانه‌های عمومی برای اجرای طرح ها با وجود شیوع بیماری کرونا بوده است.
وی تصریح کرد: انجام رسالت امانت کتاب در ایام تعطیلی کتابخانه ها، از دغدغه های مهم  کتابخانه های عمومی شهرستان بود، که با تلاش و همراهی همکاران، در ارائه منسجم خدمت تحویل مدرک در ایام بیماری کرونا، درقالب طرح"کتابرانه" اجرایی شد.
وی ادامه داد: هم اینک ۳ باب کتابخانه عمومی نهادی(سورک، اسرم و داراب کلا)در شهرستان فعال بوده که برای رسیدن به شاخص استاندارد فضای کتابخانه ای نیازمند توسعه و فرهنگ سازی و کمک خیرین بیشتر میباشد.
 منفردی، فرماندار شهرستان؛ در جلسه مذکور با اشاره به وضعیت مناسب سرانه مطالعه و تعداد کتابخانه های سطح شهرستان، گفت: از ظرفیت نهادها و دستگاههای مختلف شهرستان برای ترویج کتابخوانی و بهبود بیشتر و بهتر سرانه مطالعه و فضای کتابخانه ها در شهرستان میاندورود استفاده‌ شود وی افزود: از ظرفیتهای اماکن محلی و شهری مختلف چون مساجد، پایگاههای بسیج، ادارات، ارگانها و مشاغل حرفه ای و اصناف و ... می توان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره ی بیشتری برد.
فرماندار و ریاست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای بهبود سرانه مطالعه را ضروری دانسته و تصریح کرد: نیازمند هم افزایی و اهتمام تمامی گروهها و دستگاهها برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه هستیم.
فرماندار میاندورود در خصوص برگزاری یازدهمین دوره جشنواره رضوی و ضرورت مشارکت و همکاری ارگانهای مختلف در برگزاری جشنواره و مساعدت مالی شهرداری و شورای اسلامی شهر در تامین منابع مالی و هزینه های تبلیغات جشنواره و برنامه های کتابخوانی تاکید کرد.
در ادامه مراسم، معرفی کتاب "چشمه های بهشت " از منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، توسط خانم خداپناه، رئیس شورای اسلامی شهر سورک انجام پذیرفت.
در پایان جلسه، احکام جدید اعضای حقوقی و حقیقی که از سوی دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آماده و به امضای دکتر منفردی، فرماندار محترم رسیده بود به اعضا انجمن تقدیم گردید.

اشتراک گذاری
پیوند ها