En امروز : 10 فروردین 1403

استاندار مازندران:

علیرغم مشکلات و موانع، در برخی حوزه ها؛ ریل گذاری خوبی صورت گرفته است / ارایه عملکرد و نقد آن باید منصفانه و با توجه به مقتضیات باشد

کد خبر : 105922 24 شهریور 1400فرهنگی
پ

استاندار مازندران با اظهار این که دولت سیزدهم نیز مانند دولت قبلی در شرایط سخت چالش‌های تحریم، جنگ تمام عیار اقتصادی و کرونا شروع به کار کرده است، گفت: امروز امید مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی نباید با هرگونه نقد غیرمنصفانه عملکرد دولت‌ها مخدوش شود. ‎

 

احمد حسین زادگان در آئین تجلیل از برگزیدگان عرصه خدمت در دستگاه های اجرایی و فرمانداری های استان مازندران در قالب جشنواره شهید رجایی، افزود: اگر واقعیت ها به مردم گفته شود، آنان بهتر پذیرش می کنند و به همین خاطر تمامی مسئولان و  رسانه ها باید در ارائه اطلاعت صحیح به مردم تلاش کنند.

وی گفت: دولت سیزدهم نیز ادامه دهنده شرایط سخت دولت گذشته  است، با این تفاوت که امروز امید مردم به حل مشکلات و گرفتن خدمات قابل قبول به عنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی چندین برابر شده است که نتیجه جا به جایی دولتمردان است و اتفاق خوبی نیز است، اما از طرفی انتظارات مردم هم بالا رفته است و در این شرایط اگر توقعات و انتظارات مردم منطقی نباشد و غیر واقعی جلوه کند، کار سخت می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که طی چند سال گذشته تمامی تلاشش عملیاتی کردن برنامه های دولت با احترام به همه گروه های سیاسی  با هر سلایقی بوده است، افزود: وقت خدمتگزاری مدیران در دولت ها  محدود است و نباید آن را برای پرداختن به اختلافات سیاسی و دامن زدن به حب و بغض و دیگر چالش های حاشیه ای تلف کرد.

حسین زادگان از جشنواره شهید رجایی به عنوان فرصتی جهت اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام به مردم یاد کرد و گفت: این جشنواره فرصتی است تا تلاش مدیران بدرستی مورد مقایسه قرار گیرد و افراد پر تلاش شناسایی و تشویق شوند.

وی افزود: برای نقد عملکرد دولت ها باید شرایطی را که در آن  فعالیت داشتند ، مد نظر قرار داد. باید دید دولت را در چه وضعیتی تحویل گرفتند و در دوران خدمت  با چه چالش هایی مواجه بودند و سپس عملکردش را ارزیابی و به مردم اطلاع رسانی کرد.

استاندار مازندران با توضیح این که دولت یازدهم و دوازدهم در جنگ تمام عیار اقتصادی کشور را اداره کرد، گفت: دولت قبلی در شرایطی کشور متکی صد در صد به درآمدهای نفتی را اداره کرد که نمی توانست نفت بفروشد و هزینه هایش را از محل مالیات، عوارض و صادرات محصولات غیر نفتی بدست آورد و اگر قرار است نقدی هم بر عملکردش صورت گیرد باید این وضعیت دیده شده، بر اساس آن به مردم اطلاع رسانی شود.

وی افزود: اکنون نیز کشور در همان شرایط قرار دارد و در چنین شرایطی بخش خصوصی با تمام مشکلات و موانع باید فعالیت کند تا دستگاه های ذیربط بتوانند مالیات بگیرند و کشور و استان اداره شود و این مسایل باید به مردم گفته شود.

حسین زادگان به عقب افتادگی مازندران در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب در حوزه مهار آب های سطحی اشاره کرد و توضیح داد: در این استان طی ۴۰ سال فقط ۱۰ درصد آب های سطحی مهار شد و نباید انتظار داشت که دولت در شرایط سخت اقتصاد تحریمی و کرونا مشکل این بخش را به صورت کامل حل کند.

وی دلیل مهم عقب ماندگی مازندران از کاروان توسعه در کشور را تعصبات منطقه ای و بخشی از یک سو و اختلافات سیاسی از سوی دیگر برشمرد و گفت: در این شرایط ریل گذاری هایی در بخش های مختلف برای جبران عقب افتادگی ها شده است تا شاهد کاهش مشکلات و توسعه زیرساخت های استان باشیم.

استاندار مازندران با اظهار این که منتقدان باید برای ارزیابی عملکرد مدیران استان همه این شرایط را مد نظر قرار بدهند، افزود: مسئولان نیز باید اطلاع رسانی ها را بر اساس اعلام واقعی شرایط برای مردم تشریح کنند ، مردم باید بدانند مسئولان در چه شرایطی در چند سال اخیر کار کرده اند، آنان باید از اقدامات و کار های اساسی انجام شده اطلاع پیدا کنند و این حق مردم است که بدانند مسئولان و مدیران در چه شرایطی کار کردند. 

حسین زادگان اطلاع رسانی درست و شفاف به مردم در باره شرایط اداره کشور را بخشی از راه حل مشکل کاهش امید جامعه دانست و گفت: برای کاهش میزان نارضایتی اجتماعی نیاز به اطلاع رسانی دقیق است، برخی آنقدر غافلند که فکر می کنند اگر نارضایتی مردم بیشتر شود، آنان می توانند پس از روی کار آمدن با انجام کارهایی از میزان نارضایتی مردم بکاهند و قهرمان شوند در حالی که نارضایتی یک شبه از بین نمی رود.

وی با تاکید بر این که وجود ضعف در کارها در تمامی دوره ها و دولت ها غیرقابل انکار است ، افزود : همه ما ضعف داریم . اگر دوره ای مشکلی داشته ایم ، باید شرایط را بررسی کنیم. نباید بی دلیل عملکردها را نقد و ضعف ها را برجسته کرد.

استاندار مازندران تاکید کرد: اگر هدف خدمت به مردم و حل مشکلاتشان است ، با حرف و نقد و تخریب کردن دیگران محقق نمی شود. باید به صورت میدانی وارد عمل شد. باید شرایط را برای مردم به صورت شفاف تبیین کرد چون همه مشکلات را به گذشته نسبت دادن، مشکلات مردم را حل نمی کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز دراین مراسم با بیان این که اکثریت مسئولان ساده و پاکدست هستند ، گفت: البته برخی از سوء استفاده کنندگان حیثیت دیگران را زیر سئوال می برند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: جشنواره  شهید رجایی برای  تشویق مسئولان و کارکنان دولت ضروری است، اما باید بدانیم که در هر سطح از مسند قدرت و اختیارات قانونی که داریم فقط باید برای آرمان های نظام ، آبادانی کشور و رفاه مردم کار کنیم.

وی بیان داشت: فساد در کشور بیداد می کند، امروز همه مردم و مسئولان باید در خشک کردن ریشه فساد همکاری کنند.

اشتراک گذاری