امروز : 30 فروردین 1403

جلسه شورای سلامت نوشهر به ریاست سعیدیزدانی فرماندار شهرستان نوشهر با محوریت کشتارگاه و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

کد خبر : 103255 26 فروردین 1400
پ

جلسه شورای سلامت نوشهر به ریاست سعیدیزدانی فرماندار شهرستان نوشهر با محوریت کشتارگاه و با حضور اعضای این شورا برگزار شد. ‎

 

🔻 فرماندار از نواقص بهداشتی کشتارگاه دام نوشهر انتقاد کرد❗

⭕ فرماندار نوشهر از وجود نواقص بهداشتی در کشتارگاه این شهرستان انتقاد کرد و به متولیان این مجموعه ۲ هفته فرصت داد تا نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

 🔰سعید یزدانی روز پنجشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت : گزارش های دریافتی از کارشناسان محیط زیست و بهداشت محیط حاکی است که نواقص بهداشتی زیادی در کشتارگاه شهرستان وجود دارد و با وجود مصوبات مختلف کارگروه سلامت در  گذشته ، هیچ اقدامی برای اصلاح و رفع نواقص صورت نگرفته است.

⬇️وی از شهرداری نوشهر به عنوان متولی کشتارگاه انتقاد کرد و گفت : بی تفاوتی شهرداری به مصوبات کارگروه سلامت و رفع نواقص جای تامل دارد.

🔰یزدانی یکی از مشکلات کشتارگاه را مشخص نبودن نوبت کاری دانست و بر ضرورت تعیین نوبت کاری سلاخان و صدور کارت سلامت برای آنان تاکید کرد.

🔰وی گفت : استفاده نکردن از آب گرم بهداشتی برای شست و شوی لاشه ها ، فعال نبودن دستگاه لاشه سوز ، نبود مدیریت درست و نظارت صحیح بر هدایت پساب و خونابه های ناشی از کشتار ، نامشخص بودن زمان کشتار دام ، ورود افراد متفرقه به داخل محوطه ، جمع آوری نشدن بموقع  امعاء و احشاء لاشه ها ، انتقال گوشت با خودروهای شخصی ، نبود چرخ های دستی مخصوص حمل گوشت و نقص دستگاه پیش سرد کن را از جمله مشکلات و نواقص کشتارگاه نوشهر برشمرد و خواستار رفع فوری این مشکلات شد.
🔰 فرماندار نوشهر گفت : با اینکه مصوبات قبلی کارگروه سلامت برای دامپزشکی ، شبکه بهداشت و درمان ، دستگاه قضایی  و محیط زیست ارسال و ضرب الاجل تعیین شده بود که دستگاه متولی باید طی مدت ۱۰ روز تمامی نواقص را برطرف کند  ، ولی شهرداری هیچ یک از مصوبات را اجرا نکرد و دستگاه های دیگر ناظر هم هیچ واکنشی نشان ندادند.

🔰وی با اعلام این که کشتارگاه نوشهر هم اکنون در وضعیت غیربهداشتی ادامه فعالیت می دهد ، افزود : طبق قانون شهرداری به عنوان یک نهاد متولی باید پاسخگوی این وضعیت باشد. باید توضیح دهد که چرا نسبت به اجرای مصوبات کارگروه سلامت کوتاهی کرده است . باید طی مدت ۲ هفته آینده این نواقص را برطرف کند.

اشتراک گذاری
گالری فیلم و عکس
پیوند ها