En امروز : 6 اردیبهشت 1403

حسن نژاد، خبر داد: ثبت نام نهایی ۱۶۲۵۷ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستا در مازندران

کد خبر : 103212 24 فروردین 1400فرهنگی
پ

حسین حسن نژاد، رییس ستاد انتخابات استان، گفت: تعداد داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی  استان در مجموع ۷ روز تا لحظه تنظیم گزارش به  ۱۶۲۵۷ نیز رسید. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسین حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان مازندران، اظهار داشت: مشارکت شهروندان استان مازندران برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا با ثبت نام از داوطلبان از ۱۶ فرودین همزمان با سراسر کشور در استان در بخشداری‌های سراسر استان و همچنین به شکل غیر حضوری به مدت ۷ روز صورت گرفت. 

حسن نژاد افزود: تعداد ثبت نام نهایی داوطلبان روستاها تا لحظه تنظیم گزارش ۱۶۲۵۷ نفر می باشد که از این تعداد 15251 نفر بمیزان  ۹۳.۸ درصد، مرد و ۱۰۰۶ نفر بمیزان ۶.۲ درصد، زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران با اشاره به روش‌های مختلف برای ثبت نام در این دوره نیز ابراز داشت: با توجه به بیماری کرونا و اهمیت صیانت از سلامت شهروندان، ستاد انتخابات کشور چهار طریق را برای ثبت نام در نظر گرفته بود که در استان مازندران ۶۴۳۷ نفر، ۴۰ درصد از طریق بخشداری ( بصورت حضوری ) و ۷۱۹۰ نفر بیش از 44 درصد از طریق دفاتر پیشخوان، ۶۳۰ نفر 3.9 درصد از طریق اپ موبایل و ۲۰۰۰ نفر 12.3 درصد از طریق دسکتاپ ثبت نام کردند.

 

حسن نژاد با اشاره به سابقه نمایندگی داوطلبان نیز گفت: ۴۳۴۴ نفر یعنی ۲۶.۷ درصد داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در ادوار مختلف شوراهای روستایی و 11913 نفر یعنی ۷۳.۳ درصد  فاقد سابقه عضویت در شوراهای اسلامی روستاها هستند.

 

وی، گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان 2294 نفر ایثارگر و 13963 غیرایثارگر هستند.

 

اشتراک گذاری